دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲
سمنان از استان‌های سرآمد در مصرف کالاهای فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بیان کرد: نتیجه پژوهش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با مصرف کالاهای فرهنگی استان‌های مختلف نشان داد استان سمنان در مصرف کالاهای فرهنگی به ویژه کتاب از سرآمدهای کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، فرشید فلاح عصر یکشنبه 23 آبان‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در هفته کتابخوانی دستگاه های فرهنگی برنامه های متنوعی را برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان برگزار می‌کنند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بیش از 30 عنوان برنامه و فعالیت را اجرا می‌کند.

وی ضمن بیان اینکه سمنان از بین ۱۹۰ گزینه به عنوان یکی از پنج شهر برگزیده پایتختی کتاب کشور به مرحله نهایی راه یافت، ادامه داد: سمنان برای راه یافتن به مرحله نهایی انتخاب پایتخت کتاب ایران عنوان شهر خلاق کتاب را کسب کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان با اشاره به اینکه سمنان با کسب این عنوان می‌تواند وارد رقابت‌های جهانی طرح‌های کتاب و کتابخوانی شود، افزود: شهر سمنان طرح‌های خوبی در راستای تحقق پایتختی کتاب ارائه کرد با وجود اینکه ۳۰ امتیاز مربوط به سابقه حضور در جشنواره پایتخت کتاب ایران را در کارنامه نداشت، اما به مرحله نهایی راه یافت.

فلاح اضافه کرد: در ابتدای راه پایتخت کتاب ایران از ۲۵۰۰ نفر از مردم شهر سمنان نظرسنجی شد و بین پایتختی غذا، گردشگری و کتاب، بیش از ۶۰ درصد مردم کتاب را انتخاب کردند و ۹۰ درصد آنان معتقد بودند سمنان در این موضوع می‌تواند منتخب کشور باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان سرانه مطالعه در این استان را در مقایسه با سرانه کشوری در شرایط بهتری دانست و تاکید کرد: این مطلوب بودن دلیل بر عالی بودن سرانه مطالعه کتاب در این استان نیست و باید برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه ای شود.

وی افزود: نتیجه پژوهش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با مصرف کالاهای فرهنگی استان‌های مختلف نیز نشان داد که استان سمنان در مصرف کالاهای فرهنگی به ویژه کتاب از سرآمدهای کشور است.

فلاح بیان کرد: طرح پائیزه کتاب به مدت 10 روز برگزار می‌شود و مردم و دوستداران کتاب و کتابخوانی می‌توانند با مراجعه به کتابفروشی های منتخب کتاب های مورد نیاز خود را با تخفیف مناسب دریافت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان مهمترین هدف برگزاری هفته کتاب را ترویج فرهنگ مطالعه و ارتقای سرانه کتابخوانی از طریق جلب توجه مردم به این کالای مهم فرهنگی بیان کرد و با تبیین مهمترین برنامه‌هاافزود: برگزاری آیین تجلیل از مولفان، نویسندگان و ناشران با عنوان «چراغ راه» در بیست و نهم آبان، رونمایی از کتاب شاخص دفاع مقدس «خاطرات مادر شهید» و تجلیل از نویسنده این کتاب، برگزاری طرح پائیزه کتاب، حافظ خوانی و انتشار فراخوان دوسالانه کتاب استان سمنان از مهمترین این برنامه‌هااست.

وی گفت: در این دوسالانه کتاب به دلیل شرایط کرونایی و برگزار نشدن دوسالانه، کتاب های تالیفی سال های 96، 97 و 98 پذیرفته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها