پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
نشست جمعی از نویسندگان و شعرای لرستان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد

در آستانه بیست و نهمین دوره هفته کتاب، به همت جمعیت فرهنگیان جوان لرستان و مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، نشست صمیمانه اهالی شعر و ادب لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، نشست صمیمانه اهالی شعر و ادب لرستان پنج‌شنبه(20 آبان‌‌ماه) در آستانه هفته کتاب با حضور کارشناس مسئول چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده دبیرخانه ترویج کتابخوانی استان و دبیر جمعیت فرهنگیان جوان استان، معاون ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از نویسندگان و شعرای لرستان نشستی برگزار شد.

حمید گودرزی‌مهر، کارشناس مسئول چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به بحران کرونا در سراسر کشور و تأثیر آن بر تولید کتاب در کشور گفت: شیوع ویروس کرونا ضربه زیادی به همه حوزه‌های فرهنگی و هنری وارد ساخته است؛ اما تأثیر آن بر بازار کتاب متفاوت بوده است.
 
وی افزود: صنعت چاپ و نشر از بخش‌هایی است که در سال‌های اخیر به دلیل نوسانات اقتصاد داخلی، تحریم‌ها و کرونا با آسیب فراوانی روبه‌رو بوده و این چالش‌ها با شدت بیشتری فعالان این صنعت را درگیر خود کرده است، که از این آسیب‌ها می‌توان به پایین‌آمدن شمارگان چاپ کتاب، از سوی نویسندگان و شاعران اشاره کرد.


کارشناس مسئول چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به رشد 30 درصدی چاپ کتاب لرستان در 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به 6 ماهه نخست سال 1399 اشاره کرد و افزود: تعداد 183 عنوان کتاب از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران در 6 ماهه اول 1400 در لرستان اعلام وصول شده که از این تعداد 153 عنوان تألیفی، 60عنوان چاپ مجدد، 30 عنوان ترجمه، 4 عنوان کمک‌درسی و 21 عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان است.

در بخش دیگری از این برنامه عصمت دهقانی، معاون ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان گفت: در 6 ماهه نخست 1400، تعداد 31 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس با حمایت این بنیاد منتشر شده است.

دهقانی افزود: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان آمادگی خود را برای انتشار آثار و حمایت از نویسندگان و شعرای استان لرستان اعلام می‌کند.

معاون ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان در این نشست اعلام کرد: نتایج داوری مرحله استانی دهمین جایزه ادبی یوسف و بیست‌و‌سومین کنگره ملی شعر در لرستان تا پایان آبان‌ماه اعلام می‌شود و برگزیدگان به مرحله کشوری، معرفی می‌شوند.


در این نشست نویسندگان و شاعران به بیان دغدغه‌های خود که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها حمایت‌های مادی و معنوی از شاعران و نویسندگان، تقویت برگزاری نشست‌های ادبی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی نویسندگی و شعر و داستان، توجه بیشتر به حوزه کودک و نوجوان در استان لرستان و دعوت استادان حوزه نویسندگی و شعر برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی، رفع مشکلات توزیع و پخش اثر نویسندگان استان پرداختند و اشعار خود را قرائت کردند.

در پایان این مراسم از طرف جمعیت فرهنگیان استان لرستان به شرکت‌کنندگان در این نشست کتاب اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها