سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
برنامه‌های هفته کتاب در خراسان جنوبی تشریح شد

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ضمن تشریح برنامه‌های هفته کتاب سال جاری، از برگزاری «مراسم بزرگداشت کتاب» به عنوان محوری‌ترین برنامه این هفته خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان جنوبی، ناصر نبی‌زاده مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان این خبر عنوان کرد: مراسم بزرگداشت هفته کتاب 26 آبان‌ماه همزمان با دومین روز از هفته کتاب برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این مراسم رونمایی از کتب چاپ شده‌ای که طی آبان‌ماه سال گذشته تا آبان امسال، رونمایی نشده‌اند نیز انجام خواهد گرفت، اضافه کرد: تقدیر از کتابفروشان، ناشران فعال و نویسندگان از دیگر برنامه‌های مراسم بزرگداشت هفته کتاب است.

نبی‌زاده به فعالیت‌های انجام شده در دو طرح روستاها و عشایر دوستدار کتاب و انتخاب پایتخت کتاب اشاره کرد و افزود: در مراسم بزرگداشت کتاب از فعالین حوزه ترویج کتابخوانی در این طرح‌ها نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی از برگزاری اختتامیه چهارمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان نیز در این مراسم خبر داد و گفت: با یافتن مرحله نهایی داوری جشنواره، 13 کتاب به عنوان کتب برگزیده و شایسته تقدیر شناخته شدند که 26 آبان‌ماه، همزمان با برگزاری مراسم بزرگداشت هفته کتاب معرفی و تقدیر خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین به برپایی نمایشگاهی از تازه‌های کتاب سال استان در حاشیه برگزاری مراسم بزرگداشت هفته کتاب اشاره و بیان کرد: نمایشگاهی نیز از کتب مرتبط با استان خراسان جنوبی برپا خواهد شد.

نبی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری 7 نمایشگاه کتاب در شهرستان‌های استان سخن گفت و ادامه داد: مسابقات کتابخوانی و اهداء 9000 جلد کتاب به شهرستان‌ها نیز جزو برنامه‌های هفته کتاب سال جاری است.

وی همچنین به بازدید از کتابفروشی‌های فعال استان (برنامه کتابگردی) اشاره کرد و گفت: 30 آبان‌ماه همزمان با آیین کشوری رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر یکی از کتب دفاع مقدس، در خراسان جنوبی از چندین کتاب با موضوع دفاع مقدس رونمایی و از خانواده شهدای نویسنده و هنرمند تقدیر خواهد شد. همچنین در حاشیه این برنامه نمایشگاهی از کتاب‌های مرتبط با حوزه دفاع مقدس به قلم نویسندگان استان برپا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی عنوان کرد: پیشنهادات برای برگزاری این نمایشگاه به صورت مجازی در دی‌ماه و یا اوایل بهمن‌ماه ارائه شده است و امیدواریم با برگزاری آن موافقت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها