یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی فعالیت‌های هفته کتاب لرستان برگزار شد

جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی فعالیت‌های بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با حضور معاون فرهنگی و رسانه و کارشناسان این اداره کل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ایبنا در لرستان، در آستانه بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ظهر شانزدهم آبان ماه جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی فعالیت‌های هفته کتاب لرستان با حضور معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس اداره فرهنگی، کارشناس نشر اداره کل، دبیر شورای فرهنگ عمومی و اعضای دبیرخانه ترویج کتابخوانی استان لرستان و دیگر کارشناسان این اداره کل در محل سالن شهید حیدریان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد.

رضا نیازی در ابتدای این جلسه با اشاره به قرار گرفتن شهر خرم‌آباد در بین 36 شهر منتخب در نیمه نهایی پایتخت کتاب ایران گفت: تلاش‌های صورت گرفته در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان لرستان نسبت به سنوات گذشته با همت همکاران و کلیه دست‌اندرکاران این حوزه پیشرفت قابل قبولی داشته است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: تأثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن، انکارناپذیر است و نمی‌توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را، بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث و نظر قرار داد. از این جهت، کتاب و کتاب خوانی، از مقوله‌های قابل توجه فرهنگی است که ترویج آن در جامعه ضروری به نظر می‌رسد، بنابراین با توجه به شاخص‌ها و تعاملی که با دستگاه‌های فرهنگی و سازمان‌های مردم‌نهاد وجود دارد باید برای برنامه‌های حوزه کتاب و جشنواره پایتخت کتاب برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گیرد.

نیازی تصریح کرد: مهم ترین رویدادی که در بیست و نهمین دوره هفته کتاب لرستان صورت می‌گیرد برگزاری آیین اختتامیه  هشتمین دوره کتاب سال استان است که در 11 بخش با 282 عنوان کتاب از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران مورد داوری قرار گرفته‌اند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به دیگر برنامه‌های هفته کتاب لرستان اشاره کرد و افزود:  تقریظ رهبری بر یکی از کتب دفاع مقدس یکی دیگر از برنامه‌های هفته کتاب جمهوری اسلامی است که به صورت هماهنگ با مرکز، در استان لرستان نیز اجرا می‌شود.

در ادامه این جلسه اعظم روانشاد رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده لرستان جهت هفته کتاب و کتاب‌خوانی پرداخت و هماهنگی‌های لازم با اعضا جهت برگزاری برنامه‌ها صورت گرفت و مقرر شد با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی جهت هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن هفته کتاب لرستان از همه ظرفیت‌های موجود در استان استفاده شود.

بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 24 آبان تا یکم آذر 1400 با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها