شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷
سیاستمداران همچنان کتاب کودک می‌نویسند؛ ولی اکثرا افتضاح

سیاستمداران آمریکایی و بیشتر خانواده آنها سعی کردند به واسطه مقام‌شان کتاب منتشر کنند که بیشتر آنها هم در حوزه کتاب‌های کودک بوده است؛ ولی اکثر آنها ضعیف نوشته شده و زیاد با استقبال روبرو نشده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوئینگ، چند سال پیش خانواده مایک پنس معاون سابق رئیس جمهور آمریکا کتابی منتشر کرده بود که زندگی یک روزه باگزبانی خرگوش محبوب داستان‌های کودک را در کاخ سفید به تصویر کشیده بود که البته با استقبال چندانی روبرو نشد. شارلوت و کارن پنس دخترهای معاون دونالد ترامپ با استفاده از جایگاه پدرشان این کتاب را با عنوان «یک روز زندگی مارلون براندو در جایگاه معاون رئیس جمهور» منتشر کردند. این کتاب توسط انتشارات ایلوستریتور روانه بازار کتاب شد؛ ولی مثل سایر کتاب‌های این دست زیاد با استقبال روبرو نشد.
 
خانواده مایک پنس در این حوزه تنها نیستند و در سال‌های گذشته بارها مقامات و سیاستمداران آمریکایی و بیشتر خانواده آنها سعی کردند به واسطه مقام‌شان کتاب منتشر کنند که بیشتر آنها هم در حوزه کتاب‌های کودک بوده است؛ اما اکثر آنها ضعیف نوشته شده و زیاد با استقبال روبرو نشده است.
 
به گفته کارشناسان بیشتر کتاب‌های کودک نوشته یا تهیه‌شده توسط سیاستمداران بیشتر شعاری و کلیشه‌ای بوده و البته چندان هم با دنیای کودکان کاری نداشته و تنها در پی مقاصد سیاسی بودند. کامالا هریس معاون رئیس جمهور کنونی آمریکا از نمونه‌های دیگر است. کاندولیزا رایس، نانسی پلوسی، هیلاری کلینتون، لورا بوس و ... همگی کتاب‌هایی در حوزه کودک منتشر شدند که با فروش نسبی روبرو بود ولی بعد از مدتی به فراموشی سپرده شدند.
 
شاید در بین همه این شخصیت‌های سیاسی چلسی کلینتون دختر بیل کلینتون موفق‌تر از بقیه باشد. وی در حال نوشتن 11 کتاب جدید برای کودکان است که قرار است سال آینده توسط انتشارات پنگوئن منتشر شود. این کتاب‌ها در مجموعه «زنان جسور» چاپ خواهند شد که اولین بار کلینتون 41ساله آنها را در سال 2017 منتشر کرده بود.
 
چلسی ویکتوریا کلینتون تنها فرزند رئیس جمهور سابق آمریکا، بیل کلینتون و وزیر امورخارجه پیشین آمریکا، هیلاری کلینتون است. او فارغ‌التحصیل دانشگاه استنفورد است. چلسی متولد لیتل راک، آرکانزاس است و والدین او نامش را از نام ترانه‌ای به نام «صبح چلسی» الهام گرفته‌اند.
 
کلینتون گفته است کتابش روایتی از زنان موفق تاریخ از جمله فلورانس نایتینگل خواهد بود و در واقع داستان‌هایی براساس زندگی آنها نوشته شده است که قرار است سال 2022 وارد بازار کتاب شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها