شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
چاپ پنجم «برگزیده‌‌ای از شرح چهل حدیث امام خمینی (س)» منتشر شد

کتاب «برگزیده‌ای از شرح چهل حدیث امام خمینی (س)» به کوشش سید حسن اسلامی، برای پنجمین‌بار از سوی موسسه چاپ و نشر عروج به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «شرح چهل حدیث حضرت امام خمینی(ره)،» مجموعه‌ای گرانسنگ و آکنده از فواید گوناگون تفسیری، حدیثی، فلسفی، اخلاقی، اعتقادی و عرفانی است که امام (ره) در 38 سالگی (محرم الحرام1358ق) به رشته تحریر درآورده است. امام پس از آنکه مطالب آن را در مدرسه فیضیه و مدرسه ملاصادق قم (پس از آنکه مأموران شهربانی رضاخان از ادامه تدریس آن در فیضیه جلوگیری کردند) برای ده‌ها نفر از شاگردان فرزانه خود و بازاریان متدین القا فرمود، دست به نگارش آن زد.
 
33 حدیث از روایات این کتاب، مربوط به اخلاق اسلامی (مُهلکات و مُنجیات) و هفت حدیث آخر در باب اعتقادات و کلام است. روش معظّم له در توضیح احادیث، چنان است که ابتدا متن حدیث را با سند کامل نقل کرده، معنا می‌کند و پس از آن، کلمات اصلی حدیث ـ و گاه غالب تعبیرات و کلمات آن را ـ شرح می‌کند و با استفاده از کتاب‌های معتبر لغت (مانند «الصحاح» جوهری، «قاموس» فیروزآبادی و «المصباح المنیر» فیومی) و در برخی موارد به ذکر نکته‌های نحوی حدیث می‌پردازد و در معنای آن نکاتی را که در تفسیر روایت موثر است، یادآوری می‌کند. سپس به شرح متن روی می‌آورد و در چند «فصل» و گاه «مقام»، «تنبیه» و «تتمه»، شرح حدیث را تمام می‌کند.
 
چاپ پنجم «برگزیده‌ای از شرح چهل حدیث امام خمینی (س)» به کوشش سید حسن اسلامی با شمارگان 500 نسخه به بهای 49 هزار تومان از سوی موسسه چاپ و نشر عروج ( وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س)) منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها