دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۴
كتابخانه مجلس برگزيده‌ آثار شيخ بهايي را هديه كرد

كتابخانه مجلس شوراي اسلامي، لوح فشره‌ برگزيده كتاب‌ها و دست‌نوشته‌هاي علامه شيخ بهايي را به کنگره بزرگداشت شيخ بهايي اهدا كرد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در بزرگداشت اين عالم بزرگ اسلامي كه در روزهاي چهارم و پنجم دي ماه در شهر مشهد برگزار مي‌شود، نهادهاي گوناگوني حضور خواهند یافت. 

بخش كتابخانه مجلس شوراي اسلامي 37 اثر از نفيس‌ترين آثار خطي شيخ بهايي را انتخاب و در لوح فشرده‌اي با كيفيت بالا و امكان چاپ و تكثير، منتشر كرده است.

اين مركز، لوح فشرده آثار برگزيده شيخ بهايي را در يك صد نسخه چاپ كرده و در اختيار مسؤولان اين همايش قرار داده است تا به ميهمانان ويژه اين برنامه، اهدا شود.

یکی از ویژگی های این لوح فشرده این است که امكان تكثير از آن حذف نشده است، با اين هدف كه دستاوردهاي علمي علماي برجسته تمدن ايران و اسلام به سهولت و سرعت تكثير شوند و در اختيار عموم قرار گيرند. 

شيخ علامه بهاءالدين محمدعاملي معروف به شيخ عاملي از بزرگ‌ترين علماي علوم اسلامي بود و در فنون گوناگون از شعر تا معماري اطلاعات جامعي داشت. 

اين مجموعه دربر دارنده آثاري چون حاشيه انوارالتنريل، ترجمه قطب شاهي و برخي از اجازات، اشعار و يادداشت‌هاي شيخ بهايي است. 

بهاءالدین محمد بن‏ حسین عاملی، معروف به شیخ بهائی، از دانشمندان نامدار قرن دهم و یازدهم هجری است که در دانش‌های فلسفه، منطق، هیئت و ریاضیات تبحر داشت. حدود ۹۵ کتاب و رساله از او در سیاست، حدیث، ریاضی، اخلاق، نجوم، عرفان، فقه، مهندسی و هنر بر جای مانده است. 

از آثار و تالیفات اين دانشمند مسلمان مي‌توان به جامع عباسی، الزبده فی الاصول، کشکول، نان و حلوا، مثنوی رموز اعظم و موش و گربه اشاره كرد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط