سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹
آموختن از دردِ زندگی و زندگیِ درد

سیدعلی صالحی می‌گوید نگارش کتاب خودزندگینامه «راه دور...» یادگرای بیماری سخت کرونا در سال پیش است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، طبق اعلام نشر چشمه، از 18 تا 21 اردیبهشت‌ماه به مناسبت چاپ سوم کتاب «راه دور...» که 26 اسفند 1399 منتشر شد و به تازگی چاپ سوم آن در اختیار علاقمندان قرار گرفته، جشن امضای اینترنتی این کتاب در حال برگزاری است.

کتاب «راه دور...» زندگی‌نامه سیدعلی صالحی است که از فرم و ساختار متفاوتی نسبت به شیوه‌های بیوگرافی‌نویسی معمول برخوردار است.

سیدعلی صالحی در پاسخ به این سوال ایبنا که «چه شد، چرا و با چه انگیزه‌ای چنین اثری را خلق کرده است؟» گفت: اواخر سال 1398 و اوایل 1399 درگیر بیماری مرگ‌آور کرونا شدم. به نظر نمی‌رسید از این اتفاق جان سالم به در ببرم؛ اما آرام‌آرام به زندگی برگشتم؛ و باز آموختن از دردِ زندگی و زندگیِ درد. یک روز به خودم گفتم: من که فرازی از زندگی‌ام را نوشته‌ام؛ چرا رهایش کرده‌ام!؟ بعد از جست‌وجو لابه‌لای کتاب‌ها و کاغذها دیدم فصل اول جلوی چشم‌هایم است.

وی ادامه داد: با علاقه، کار و کلمه را ادامه دادم. وقتی کتاب تمام شد، زنگ زدم نشر چشمه و گفتم کار تازه من این است. بهرنگ کیائیان زحمت کشید؛ آمد و کتاب را گرفت و مراحل اولیه چاپ شروع شد.

این شاعر مطرح با اشاره به خاطره اولین جرقه انتشار رندگی‌نامه‌اش گفت: روزی تلفنی با دوستم، مترجم توانا، اکبر معصوم‌بیگی تلفنی گپ می‌زدیم؛ گفت: از این فرصت استفاده کن سید! زندگی‌نامه‌‌ات را بنویس! گفتم: جز خودم کسی خبر ندارد؛ اما فصل اول را تمام کرده‌ام. آماده که شد آن را به نشر می‌دهم! پیشنهاد معصوم‌بیگی بدون اطلاع قبلی برایم پیام خاصی داشت: یعنی نوشتن این کار لازم است! و الان هم از این کتاب راضی‌ام. در ضمن دفتر شعرهای تازه‌ام نیز مهیای طی امور لازمه می‌شود؛ این کتاب نیز به نشر چشمه تعلق دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها