سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
کتابفروشی که همراه موج عدالتخواهی در یونان افتتاح شد

ماحصل تظاهرات سیاه پوستان در کشور یونان افتتاح یک مرکز عدالتخواهی و کتابفروشی در مرکز شهر آتن بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از رنداندبلک، قتل جرج فلوید شهروند سیاه‌پوست آمریکایی در ایالت فلوریدا آمریکا توسط یک افسر سفید پوست موجی از خشم و تظاهرات در ایالات متحده و بسیاری از کشورهای اروپایی به همراه داشت که در کشور یونان به جنبش ضدنژادی آتنی‌ها (AADM) مشهور شد. این جنبش در طول ماه‌های گذشته بسیاری از سیاه‌پوستان شهر را به عضویت خود درآورد و ماحصل آن افتتاح یک مرکز عدالتخواهی و کتابفروشی در مرکز شهر آتن بود.
 
کتابفروشی سیاه‌پوستان شهر آتن پایتخت یونان 16 ژانویه افتتاح شد و بعضی از مقامات دولتی و نماینده‌های پارلمان در آن حضور داشتند. مرکز عدالتخواهی سیاه‌پوستان شهر آتن در روز افتتاح کتابفروشی هدف از راه‌اندازی این کتابفروشی را حمایت از حقوق بشر در درجه اول و حمایت از نویسندگان سیاه‌پوست را در درجه دوم اعلام کرد.
 
«جاسمین جکسون» مدیر و یکی از موسسان این کتابفروشی هدف از افتتاح آن را کمک به جامعه رنگین‌پوستان کشور یونان و حمایت از نویسندگان جوان اعلام کرد. وی گفت: افتخار می‌کند که جنبش عدالتخواهی در کشور یونان حداقل به تاسیس یک مرکز و کتابفروشی برای تمرکز فعالیت‌های جنبش منجر شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها