شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
پنج ناشر گلستانی در نمایشگاه مجازی کتاب تهران حضور دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران که از اول تا 6 بهمن‌ماه برگزار می‌شود، از حضور 5 ناشر استان گلستان در این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: به‌علت شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های به وجود آمده، امکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به سبک و سیاق سالیان گذشته شایسته و مقدور نبود، اما به‌همت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، ایده برپایی نمایشگاه کتاب به‌صورت مجازی شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه در این سال به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه‌های استانی کتاب، اجازه و امکان برگزاری نیافتند، افزود: از این رو موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، بنا به درخواست معاونت امور فرهنگی، اقدام به طراحی و راه‌اندازی «نمایشگاه مجازی کتاب» کرد و در این سامانه فرایند جستجو، مشاهده، خرید و ارسال کتاب، همچنین دسترسی ناشران به پنل کاربری خود پیاده‌سازی شد.

کشمیری ادامه داد: برپایی نمایشگاه در این شمایل شرایط کم‌نظیری را برای دسترسی علاقه‌مندان فراهم کرده است و از جمله مزیت‌های نمایشگاه مجازی، برطرف شدن معضل اصلی نمایشگاه فیزیکی، یعنی محدودیت‌های فضایی و مکانی بوده و در نمایشگاه مجازی تمام ناشران با هر تعداد کتاب (البته در چارچوب آیین نامه‌ها و ضوابط نمایشگاه) می‌توانند آثار خود را عرضه کنند.

وی افزود: همچنین علاقه‌مندان و خریداران کتاب در اقصی نقاط کشور، از رنج و هزینه سفر به تهران آسوده می‌شوند و به این ترتیب در هزینه‌های برگزاری نمایشگاه صرفه‌جوییِ قابل ملاحظه‌ای صورت می‌گیرد و گام‌های بلندی در راستای گسترش عدالت فرهنگی برداشته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه پنج ناشر گلستانی در نمایشگاه بزرگ کتاب مجازی تهران حضور دارند، گفت: در این دوره از نمایشگاه شاهد رشد کمی ناشران به نسبت نمایشگاه‌های فیزیکی سنوات گذشته هستیم.

کشمیری افزود: ثبت نام دانشجویان، طلاب و اعضای هیئت علمی دانشگاه برای دریافت یارانه اعتباری خرید کتاب (بن کتاب) ویژه نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران آغاز شده است و با تلاش‌ها و پی‍گیری‌های صورت گرفته از سوی معاونت امور فرهنگی و مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ یارانه اعتباری خرید کتاب، ویژه این گروه‌ها امسال 25 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی ضمن دعوت از دوستداران فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان گلستان که همواره توجه ی ویژه ای به کتاب نشان داده‌اند، گفت: با تمهیدات اتخاذ شده، ارسال کتاب‌های خریداری شده از ظریق پست به سراسر کشور به‌صورت رایگان و در اسرع وقت امکان‌پذیر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها