رمضانعلی سبحانیفر، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست در جریان بازدید از دفتر پستی شهید یوسفیان از آمادگی و افزایش ظرفیت خدمتدهی این شرکت به ناشران و مشتریان نمایشگاه خبر داد.
در جریان این بازدید رمضانعلی سبحانیفر، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، امیرحسین کریمی، مدیر منطقه پستی جنوب غرب تهران نیز حضور داشتند.
جوادی با اشاره به جایگاه پست در ذهن و خاطره مردم، همکاری شرکت ملی پست و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارسال پستی کتاب اقدام به یاد ماندنی خواهد شد، گفت: امیدواریم در روزهای برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، مشابه نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران که شاید روزانه بالغ بر 300 هزار نفر بازدیدکننده داشتیم، شاهد مراجعه بیش از این تعداد به سامانه نمایشگاه مجازی کتاب باشیم و مردم نشان دهند که به کتاب علاقه دارند.
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: محدودیتهای نمایشگاه فیزیکی امکان حضور را کاهش میدهد اما با توجه به ظرفیتهای فضای مجازی امکان مراجعه و یازدید از نمایشگاه کتاب چند برابر شدهاست و پیشبینی میشود، رکورد منحصر به فردی ثبت شود.
شرکت ملی پست برای ارسال خرید مشتریان خارج از کشور محدودیتی ندارد
سبحانیفر، با اشاره به تفاوت نمایشگاه مجازی کتاب تهران با نمایشگاه مجازی کتاب استانی جیرفت در منطقه جنوب کرمان از منظر گستردگی درباره ارسال مرسولههای کتاب برای مشتریان خارج از ایران، بیان کرد: اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سامانه پاسخگویی برای پرداخت از خارج کشور را مهیا کند شرکت ملی پست با توجه به دامنه فعالیت بینالمللی، برای ارسال مرسولهها مسالهای ندارد. نرخنامه خارجی به بسته پیوست میشود و مشتری هزینه پست و کتاب را پرداخت میکند.
وی با اشاره به تفاوت نمایشگاه مجازی و فیزیکی گفت: رفع محدودیت مکان و زمان و کاهش قابل توجه انواع و اقسام هزینهها و مشکلات حمل و نقل کتاب برای ناشران و مشتریان، از مزیتهای اصلی نمایشگاه مجازی در مقایسه با نمایشگاه فیزیکی است؛ بنابراین پیشبینی میشود، میزان مراجعه مردم به نمایشگاه مجازی کتاب تهران در مقایسه با نمایشگاه فیزیکی بیشتر است.
طراحی جعبههای استاندارد برای بستهبندی خرید مشتریان نمایشگاه مجازی کتاب
سبحانیفر درباره بستهبندی کتابهای خریداری شده از نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: برابر با استانداردها، برای حفاظت از کتابها، جعبههایی طراحی و ساخته شدهاست. بعد از انجام فرآیند خرید، پیام شامل بارکد صادر و برای مخاطب ارسال میشود بنابراین مشتری از زمان تحویل بسته به پست مطلع میشود که زمان آغاز تعهد شرکت مالی پست است. تلاش میکنیم در بازه زمانی تعریف شده مرسولات به دست مردم برسد؛ علاوهبراین وقتی بسته به دست مصرف کنند رسید برای ناشر و البته مشتری پیام تحویل، ارسال میشود.
سبحانیفر با اشاره به اینکه 30 درصد تخفیف ویژه نمایشگاه مجازی کتاب تعیین شدهاست، بیان کرد: با اطلاعرسانی مطلوب، امکان دارد، بالغ بر 10 میلیون نفر از نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بازدید و خرید کنند.
وی با بیان اینکه ظرفیت ارائه خدمات پستی برای نمایشگاه مجازی کتاب تهران افزایش پیدا کردهاست افزود: حجم ترافیک روزانه شرکت ملی پست، یک میلیون بسته است و در بازه یک هفتهای نمایشگاه این میزان به حد قابلتوجهی افزایش پیدا کند؛ اگر تاخیری به وجود بیاید فقط به دلیل افزایش بار ترافیکی است.
کریمی درباره جریان جمعآوری تا تحویل کتاب مشتریان نمایشگاه مجازی گفت: زیرساخت نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با توجه به تجربه شرکت ملی پست در ارائه خدمات برپایه تجارت الکترونیک و فضای مجازی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شدهاست. ناشران متقاضی حضور در نمایشگاه به سامانههای پست دسترسی پیدا میکنند؛ بهعبارت دیگر، نشانی ناشران ثبت و بعد از هماهنگیهای لازم خرید مشتریان نمایشگاه از دفتر ناشران جمعآوری به در منازل خریداران ارسال میشود.
افزایش 10 تا 15 ظرفیت خدماتدهی به مشتریان و ناشران نمایشگاه مجازی کتاب
وی با بیان این مطلب که در هر استان بالغ بر 10 تا 15 ظرفیت خدماتدهی بهتر به مشتریان و ناشران نمایشگاه مجازی کتاب پیشبینی شدهاست، افزود: با توجه به محدودیتهای ناشی از شیوع ویروس کرونا، تجربه قابلتوجهی برای ارسال پستی کتاب در سال جاری برای شرکت ملی پست حاصل شد برهمین اساس برای نمایشگاه مجازی کتاب تهران که پیشبینی میکنیم در مدت کوتاه 6 روزه ترافیک زیادی برای ارسال و توزیع به وجود خواهد آمد، خطوط جدیدی را طراحی کردیم که در کوتاهترین زمان ممکن مرسولهها، از ناشر، برای مخاطب ارسال شود.
مدیر منطقه پستی جنوب غرب تهران ادامه داد: ثبت سفارش در سیستم پست نمایش داده میشود و مامور پست برای جمعآوری کتاب اقدام میکند. کتابهای خریداری شده در بستهبندی ویژه نمایشگاه که پیشبینی شده بستهبندی میشود.
ناشران با دفاتر پست هماهنگ باشند
کریمی خطاب به ناشران متقاضی حضور در نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: پیشنهاد میکنم ناشرانی جدید سامانه پست نخستین هماهنگیهای لازم را با شعب پست انجام دهند چراکه موجب بروز کمترین چالش در زمان برگزاری نمایشگاه خواهد شد.
نظر شما