شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کتابی از سروده‌های شاعران استان قزوین برای شهید سلیمانی رونمایی می‌شود

مسئول کانون بسیج هنرمندان استان قزوین گفت: به پاس قدردانی از زحمات ۴۰ ساله سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی مجموعه شعر «شهید سعید» متشکل از اشعار شاعران آیینی استان درباره سردار دل‌ها در قزوین رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، حمیدرضا ملازینل گفت: کتاب «شهید سعید» مجموعه شعری است که شاعران آیینی قزوین در خصوص شخصیت مثال‌زدنی و والای شهید سلیمانی سروده‌اند و گزینش اشعار نیز توسط اساتید حوزه شعر اسماعیل سکاک و سید محمد حسین ابوترابی انجام شده است.

وی با بیان اینکه بسیج هنرمندان استان قزوین و انجمن شعر کمیت با همکاری یکدیگر چنین کار هنری فاخری را جهت ستایش مجاهدت‌های خستگی ناپذیر سردار مقاومت در استان رقم زدند، افزود: 53 اثر از 33 شاعر قزوینی در کتاب چاپ شده است و کتاب روز چهارشنبه 10 دی در محل معراج ‌الشهدا قزوین رونمایی خواهد شد.

مسئول کانون بسیج هنرمندان استان قزوین گفت: سردار سلیمانی بدون هیچ شعاری در اوج گمنامی آن چنان کارهای بزرگی برای ملت‌های آزادی خواه جهان انجام داد که خداوند متعال در نهایت بزرگ‌ترین پاداش بندگی یعنی شهادت را نصیب او کرد و شهید سلیمانی بر اساس وعده حق الهی برای همیشه زنده ماند.

ملازینل یادآور شد: رهبر معظم انقلاب پس از شهادت حاج قاسم واژه‌ای به نام مکتب سلیمانی را در سخنانشان به کار بردند و ایشان در دیدار سال 98 با شعرا و اهالی فرهنگ و ادب تاکید داشتند که شعر یکسری خصوصیات و امتیازات ویژه‌ای دارد که می‌تواند یک رسانه اثرگذار برای انتقال مفاهیم عالی باشد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه هنری باید با حداکثر توان در ایام سالگرد شهید سلیمانی نقش‌آفرینی کنند ادامه داد: اکنون در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، بهترین زمان برای استفاده از این رسانه کارآمد (شعر) در راستای پرداختن به شخصیت، ولایت مداری، دین مداری، مجاهدت‌ها و در کل مکتب سلیمانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها