دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
نقشه فقط بخشی از داستان است

کتاب «نقشه فقط بخشی از داستان است» با ویرایش نیکول چانگ و منسا دماری و ترجمه محمود قلی‌پور از سوی نشر خزه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان فرعی این کتاب، «نوزده جستار درباره مهاجرت،خانواده و مفهوم خانه» است و در آن، نوزده نویسنده‌ مهاجر از مناطق مختلف جهان، با جستارهایشان در مورد این مفاهیم سخن می‌گویند.

این نویسندگان عبارتند از: ويکتوريا بلانکو (مکزیک)، جميله عثمان (سومالی)، ديپتی کاپور (هند)، کنچی اوزور (نیجریه)، لوران الوان (سوریه)، استف ونگ کن (امریکا)،  سينله بارنس (فیلیپین)، نور نسرين ابراهيم (پاکستان)، کريستال ای. سيتال (ترینیداد و توباگو)، شارن تيلور (جامائیکا)، سورايا ممبرنو (نیکاراگوئه)،  نينا لی کومس (ژاپن)، کامنا موداگونی (هند)، ناديا اوئوسو (تانزانیا)، جنيفر اس. چنگ (چین)، نينا پولاری (فنلاند)، ناتاليا سيلوستر (پرو)، بيکس گابريل (هند) و پروچيستا خاکپور (ایران).

جستارهای این نوزده نویسنده پیشتر به درخواست نشریه «کتپلت» نوشته شده و در این نشریه به چاپ رسیده‌اند. سپس توسط نیکول چانگ و منسا دماری که از گردانندگان کتپلت هستند، گردآوری و ویرایش شده‌اند و کتاب «نقشه فقط بخشی از داستان است» را شکل داده‌اند.

آر. او. کاون، نویسنده‌، درباره این کتاب گفته است: «مجموعه‌ای عظیم و زیرکانه که سؤالاتی درباره‌ هویت و تعلق را مطرح می‌کند. این کتاب به حاشیه‌ها، ایده‌ خانه، مهاجرت و مرز خشونت‌ها می‌پردازد؛ اما به حدی وسیع و بزرگ است که نمی‌توان آنها را حتی در این واژگان خلاصه کرد. خلاصه کردنش در چند واژه ساده‌لوحانه و مخرب است.»

کتاب «نقشه فقط بخشی از داستان است» در ۲۰۸ صفحه و با بهای ۴۰ هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها