چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
ثبت‌نام 99 درصد دانش‌آموزان زنجانی برای دریافت کتب درسی

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه 99 درصد دانش‌آموزان این استان برای دریافت کتاب اقدام کرده‌اند، گفت: در توزیع کتب دانش‌آموزان پایه‌های اول، هفتم و دهم که تأخیر آنها با ثبت‎نام انجام شده است، مشکل وجود دارد.

حسین حسنلو در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: استان زنجان دارای 200 هزار دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی مختلف است که تعداد آنها نسبت به سال تحصیلی گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین دانش‌آموزان مستقر در شهرستان زنجان یعنی مرکز استان هستند، گفت: طبق آمار 100 هزار نفر معادل 50 درصد از دانش‌آموزان در شهرستان زنجان تحصیل می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش استان تحویل به‌موقع کتاب‌های درسی به جامعه هدف و قبل از بازگشایی مدارس بوده است، اضافه کرد: در زنجان 99 درصد دانش‌آموزان برای دریافت کتاب اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه فرآیند ثبت‌نام کتاب‌‎های درسی از 24 فروردین انجام شده است، اضافه کرد: 100 درصد کتب درسی مقطع ابتدایی به مناطق ارسال و از یکم شهریور ماه امسال توزیع در مدارس آغاز شده است.

حسنلو ادامه داد: 100 درصد کتب دوره متوسطه اول و دوم نیز به مناطق 14 گانه تحویل داده شده است و از 25 مرداد از سوی مدیران مدارس توزیع می‌‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: در توزیع کتب دانش‌آموزان پایه‌های اول، هفتم و دهم که تأخیر آنها با ثبت‎نام انجام شده است، مشکل وجود دارد که امیدواریم به‌زودی رفع و رجوع شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همه کتاب‌های دریافتی از سوی وزار‎خانه در اختیار مناطق قرار گرفته است، اضافه کرد: اما در رشته‌های «کار و دانش» به خاطر مراجعه دیرهنگام و انجام دیرهنگام تغییر رشته مشکلاتی ایجاد شده است و توزیع کتاب در این بخش نیز به صورت کامل صورت نگرفته است.

حسنلو همچنین درباره بازگشایی مدارس نیز گفت: شرایط بازگشایی مدارس در مدارس دولتی و غیردولتی متناسب با وضعیت، قرمز، زرد و سفید کرونایی یکسان بوده و برای تمام دانش آموزان عدالت آموزشی اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها