یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
«خودت رو جمع کن» خواندنی شد

کتاب «خودت رو جمع کن» نوشته حسن عرب اسدی و حمیدرضا محمدی، با توجه به اهمیت سیر تربیت آدم تشکیلاتی در شکل‌گیری، انسجام‌یافتن و پویایی تشکیلات و استمرار حرکت آن، به این مؤلفه به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های اساسی پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «خودت رو جمع کن» نوشته حسن عرب اسدی و حمیدرضا محمدی، با توجه به اهمیت سیر تربیت آدم تشکیلاتی در شکل‌گیری، انسجام‌یافتن و پویایی تشکیلات و استمرار حرکت آن، به این مؤلفه به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های اساسی پرداخته است. این اثر که حاصل تجربه چندین‌ساله نگارندگان آن در تبیین مدل درست سیر تربیت تشکیلاتی است، علاوه بر دقت نظری، به‌واسطه برنامه‌های عملیاتی که توسط ایشان در مجموعه‌های مختلف به اجرا در آمده است، در عمل نیز به چالش کشیده شده و ایرادات خود را به‌مرور نشان داده و رفع کرده است. بینش درست، در کنار تجربه عملی، خصوصاً به‌واسطه ارتباط با قشر جوان و جامعه مخاطب نگارندگان که غالباً دانشگاهی و نخبگانی بوده است، این اثر را تبدیل به محتوایی غنی و در عین حال ساده و روان برای تشکل‌ها نموده است.

در واقع این کتاب با توجه دادن مجموعه‌های فرهنگی به بینش درست و صحیح در برنامه‌های خود، مجموعه‌هایی که فکر می‌کنند تنها با چندماه تلاش فرهنگی و تربیتی، می‌توانند رفتار متربیان خود را متحول کنند را مورد نقد قرار داده است. بر این اساس می‌توان گفت اولین و کلیدی‌ترین مطلب در کار تربیتی، فهم این مسئله است که حرکت تربيتي انسان، حرکتي کوتاه‌مدت و زودبازده نيست و نباید انتظار داشت ظرف مدت چندماهه یا حتی چندساله به ثمر بنشیند. برنامه تربیتی، حرکتي بلندمدت است که ثمرات آن در بلندمدت هويدا خواهد شد. اگر به این نکته توجه داشته باشیم، از عجله‌کردن در کار تربیتی که بعضاً به ضرر متربی تمام می‌شود، کاسته شده و مربی تلاش می‌کند با آینده‌نگری و صبر بالا، حرکت تربیتی خود را ادامه دهد.
 
لازم به ذکر است که این اثر، نخستین اثر از مجموعه کتب تشکیلاتی است که انتشارات امتداد دانش منتشر کرده است و سایر کتب این مجموعه از جمله چیستی و چرایی تشکیلات، تکنیک‌ها و مهارت‌های کار تشکیلاتی در میدان عمل، هنر فرماندهی و بازی‌های تشکیلاتی نیز آماده انتشار هستند. این کتاب در قطع رقعی و در 192 صفحه با قیمت 39هزار تومان وارد بازار نشر شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها