جمعه ۱ آذر ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۰
حلقه‌ای دیگر از توطئه استراتژی «تهاجم نرم تشدید شونده» به جهان اسلام

چاپ و انتشار یک کتاب تازه ضد اسلامی با عنوان «چرا ما از اسلام خارج شدیم » توسط دو نویسنده غربی، حلقه‌های پنهان یک استراتژی اعلام نشده برای جلوگیری از گسترش روزافزون اسلام رادر غرب آشکار کرد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ايبنا)، انتشارات « WND » به تازگی کتابی را با عنوان «چرا ما از اسلام خارج شدیم؛ مرتدان از اسلام سخن می‌گویند» به قلم «جوئل ریچاردسون» و «سوزان کریمپ» چاپ و منتشر کرده که می‌تواند موج گسترده‌ای از عكس‌العمل را در جهان اسلام ایجاد کند.

این کتاب 212 صفحه‌ای در 23 فصل،به ظاهر، سرگذشت 23 نفر از کسانی است که یا به اسلام گرویده و بعدا از آن خارج شده‌اند یا اینکه از هنگام تولد مسلمان بوده و بعد‌ها اسلام را ترک کرده‌اند.

«جوئل ریچاردسون» استاد الهیات اسلامی و یهودی و «سوزان کریمپ» روزنامه نگار، در این کتاب نگاهی کاملا «غیر عقلانی»،  «هدفمند» و «هراس‌آمیز» به اسلام داشته اند تا همزمان، خوانندگان غیر مسلمان را از اسلام منزجر و دینداران مسلمان را از نیش تلخ قلم‌شان علیه اسلام ‌برنجانند. 

اين کتاب بی‌شک با هدف ایجاد نفرت از اسلام نگاشته شده و در راستای سیاستی است که این روزها با نام  «ایسلاموفوبیا» یا«اسلام هراسی» توسط برخی حلقه‌های یهودیان و مسیحیان ارتدوکس دنبال می شود؛ موضوعی که خود «ریچاردسون» نیز طی مصاحبه‌ای در دوازدهم ماه«جون» ميلادي با سایت اینترتی «فرونت پیج» به آن اشاره کرده است. او می‌گوید:هدف اصلی کتاب ...جمع آوری ملغمه‌ای از همه طیف‌های مذهبی و سیاسی از زمینه‌ها و چشم‌اندازهای مختلف است؛ دیدگاه‌های کسانی که همه آنها از اسلام خارج شده‌اند و همگی پیام یکسان و هشدار دهنده دارند...این از جمله کتاب‌هایی است که هر آمریکایی باید خیلی ساده آن را بخواند...»

کریمپ و ریچاردسون در واقع با انعکاس خاطرات 23 نفری که به ادعای آنان از اسلام خارج شده اند، تلاش می کنند به طور همزمان دو تصویر از اسلام ترسیم کنند:

1) ارایه تصویری غیر عقلانی از قوانین اسلامی

2)تلقين این که رفتارهای عینی و مشکلات جوامع مسلمان، نمود خارجی اجرای این قوانین است.

از نقطه نظر سیاسی و از نگاه سیستمی، انتشار این کتاب نمود عینی نوعی استراتژی حساب شده و هدفمند است که می توان آن را «استراتژی تهاجم نرم تشدید شونده (Soft Resonancing Attack)» يا حلقه‌های خاصی از مسیحیت و یهودیان رادیکال نامید. این استراتژی که طی  سال هاي اخیر از طریق محافل مشخصی مانند روزنامه‌ها، سایت‌های اینترنتی و انتشاراتی‌های نزدیک به محافل مسیحی و یهودی رادیکال(مثل انتشارات دابلیو.ان.دی) به اجرا در آمده، طی روندی تشدید شونده، اسلام هراسی را ترویج می‌کند. 

هدف این استراتژی، حملات نرم‌افزاری گام به گام به جوامع مسلمان طی روندی فزاینده است، به طوری که روند تشدید شونده و فرآیندی این حملات نرم‌افزاری به قدری افزایش پیدا کند که جوامع مسلمان سلسله حس‌گرهای حساس خود را از دست بدهند. به عبارت دیگر، این حملات از طریق ابزارهای چند رسانه‌ای به قدری افزایش خواهد یافت که دیگر واکنش در مقابل آنها عملا امکان‌پذیر نباشد.

کتاب «چرا از اسلام خارج شدیم»، جدای از اهدافی که مسیحیت رادیکال آن را دنبال می کند، مطالبی در خود جای داده که دینداران را می‌رنجاند و بی‌شک نمی‌توان آن را اثري منتقدانه و عمیق دانست. در بخش های مختلف کتاب از الفاظی توهین‌آمیز درباره پیامبر مکرم اسلام(ص) استفاده شده و نگاه انسان شناختی اسلام، به ناروا هدف تهاجم نویسندگان قرارگرفته است. در یکی از فصل‌هاي اين كتاب از قول شخصی به نام «دیویان» که از اسلام رویگردان شده، آمده است: «من به درستی به خاطر نمی‌آورم که چه چیزی شک را به ذهن من انداخت. شاید این شک به خاطر جناب بودا و آموزه‌هایش یا لمحه‌ای به عیسی و رنج‌هایی است که تحمل کرده...» 

شخص دیگری به نام علی می‌گوید:« قرآن مالامال از آیاتی است ... این درس‌ها،اخلاقی، عدالت‌آمیز، صادقانه یا از روی محبت نیستند. تنها پیام قرآن، ایمان به الله و پیامبر اوست!»

نکته مهمتری که باید به آن توجه کرد، این است که نویسندگان کتاب به خوبی می‌دانسته‌اند انتشار آن با واکنش جوامع مسلمان روبه‌رو خواهد شد. 
«ابراهیم هوپر» عضو شورای اسلام و آمریکا در نخستين روزهای چاپ کتاب، نسبت به واکنش‌هایی که ممکن است در جهان اسلام به وجود بیاید، هشدار داد و درباره نویسنده و انتشارات کتاب گفت: «این کتاب توسط انتشارات دابلیو. ان. دی منتشر شده که هر روز در سایت تندروی ضد اسلام خود، از نفرت حمایت می‌کند. نویسنده کتاب شخصی است که پیشنهاد کرده بود: «باید سراسر افغانستان را بمباران و خوک‌های کثیف را کشت!» 
هوپر می‌گوید:« هفت میلیون مسلمان در آمریکا و بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان وجود دارند که هر روز آشتی‌پذیری اسلام را تجربه می‌کنند.»

طرح روی جلد اين کتاب، مثلا تصویری از پیامبر(ص) است که از کتاب «ابوریحان بیرونی» گرفته شده، ولی تصویری پاره شده را نشان می‌دهد.. بعلاوه نمی‌توان گفت که توهین‌آمیز بودن، فقط یک برداشت از این کتاب است چون «جوئل ریچاردسون» در مصاحبه هایش نیز نظرات توهین‌آمیز خود را درباره پیامبر اسلام تکرار کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها