پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۸
شهید آیت الله رئیسی در حرم آرام گرفت

خراسان‌رضوی- همزمان با اذان مغرب مشهد پیکر خادم‌الرضا (ع) آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری در در رواق دارالسلام حرم رضوی به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، همزمان با اذان مغرب مشهد پنجشنبه شب پیکر مطهر خادم‌الرضا (ع) آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری در رواق دارالسلام و پایین پای حضرت امام رضا (ع) با حضور خانواده و جمعی از مسئولان به خاک سپرده شد.

پیکر مطهر شهدای خدمت؛ شهید سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و قائم‌مقام سابق آستان قدس رضوی و هچنین شهید سید مهدی موسوی از ساعت ۱۴ روز پنجشنبه با حضور پرشور مردم از میدان ۱۵ خرداد مشهد و خیابان امام‌رضا (ع) تشییع و پس از ورود به حرم مطهر رضوی در جایگاه ویژه صحن پیامبر اعظم (ص) مستقر و مراسم ویژه‌ای و کوتاهی برای شهدا در این صحن برگزار شد.

سپس پیکرهای مطهر شهدا بر دوش خدام رضوی وارد روضه منوره شد و با طواف بر گرد مضجع مطهر حضرت ثامن‌الحجج (ع) برای آخرین بار ضریح منور رضوی را زیارت کردند.

پس از طواف پیکر شهید سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور به سمت رواق دارالسلام برای خاکسپاری منتقل شد و پیکر دو شهید دیگر به شهرهای مراغه و شهرری منتقل خواهند شد.

همچنین در صحن آزادی حرم مطهر رضوی قرار بود پیش از خاکسپاری خطبه‌خوانی برگزار شود که به دلیل طولانی شدن مراسم تشییع این برنامه انجام نشد.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری و محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهوری به همراه استاندار خراسان رضوی و تعدادی از دیپلمات‌های خارجی مقیم مشهد و مسئولانی از کشورهای همسایه در آیین تشییع و خاکسپاری شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی شرکت کردند. همچنین سردار قاآنی، سردار سلامی، حجت الاسلام مروی، سردار پاکپور، آیت الله علم الهدی، عمار حکیم و مسئولان کشوری و لشکری در صحن آزادی حرم مطهر رضوی حضور داشتند.

خادم‌الرضا (ع) شهید سید ابراهیم رئیسی به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی همزمان با بارش باران در حدود ساعت ۸ شب پنجشنبه شب سوم خرداد ۱۴۰۳ با حضور خانواده و جمع محدودی از مسئولان در رواق دارالسلام حرم مطهر رضوی در همسایگی شهید هاشمی‌نژاد به خاک سپرده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها