یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
هفدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان آغاز به کار کرد

مراسم افتتاح هفدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان شامگاه شنبه 12 بهمن و در اولین روز گرامیداشت دهه فجر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، سیدضیاء‌ هاشمی در این مراسم گفت: استقبال مردم از نمایشگاه کتاب هرمزگان نشانه ظرفیت بالای هرمزگان در کتابخوانی به‌عنوان یک نمونه موفق کشوری است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون ۲۱ نمایشگاه کتاب استانی و ۳۰۰ جلسه نقد و بررسی برگزار شده است، افزود: امسال ۷ هزار ناشر داخلی و ۱۹۴ ناشر خارجی با ۱۸۶ هزار کتاب انگلیسی و عربی در نمایشگاه‌های کتاب شرکت کرده‌اند.

این مقام مسئول گفت: خرید ۵۲ میلیارد تومان کتاب در نمایشگاه‌های برگزار شده  توسط مردم نشانگر اقتصاد پویای فرهنگی است.

هاشمی به فروش الکترونیکی بلیط جشنواره فیلم فجر در کمتر از یک ساعت اشاره کرد و گفت: مردم جامعه ما فیلم دوست و علاقمند به کتاب و مطالعه هستند و به تولیدات فرهنگی توجه می‌کنند.

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا با اشاره به اینکه باید جایگاه و پایگاه کتاب در بین مردم تقویت شود، عنوان کرد: میزان مطالعه در جوامع با میزان رفتارهای خشونت‌بار رابطه معکوس دارد به این صورت که هر چه میزان کتابخوانی در جامعه بیشتر شود، رفتارهای خشونت‌بار کمتر می‌شود.

وی گفت: در بازدید از نمایشگاه کتاب هرمزگان کماکان علاقه مردم و جوانان به فرهنگ اصیل ایرانی و نمادهای عمیق ایرانی ملموس بود.


بر اساس این گزارش، در هفدهمین دوره نمایشگاه کتاب هرمزگان 4 کتاب‌فروشی این استان هم در قالب طرح «همراه» با ستاد برگزاری نمایشگاه تعامل و همکاری خواهند داشت.

برای این رویداد فرهنگی مبلغ 700 میلیون تومان بن کارت یارانه‌ای الکترونیکی خرید کتاب در نظر گرفته‌ شده است که از طریق بانک عامل مستقر در نمایشگاه با ارائه کارت ملی به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود. بن‌های توزیع‌ شده در نمایشگاه تا سه هفته پس از اتمام ایام نمایشگاه در کتاب‌فروشی‌های منتخب، دارای اعتبار خرید خواهند بود.

نمایش تابلوهایی در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب، اجرای برنامه کودک و نوجوان همراه با قصه‌گویی و معرفی کتاب، نشست تخصصی کودک و نوجوان، اجرای برنامه فرهنگی هنری شهرستان میناب، معرفی ناشرین فعال استان، برگزاری کارگاه نویسندگی، اجرای برنامه توسط آموزشگاه موسیقی، نشست تخصصی اهل‌قلم، اجرای برنامه فرهنگی هنری شهرستان بندرلنگه، رونمایی، نقد و بررسی کتاب از مؤلفین استان، برگزاری نشست چگونه یک شهر خلاق داشته باشیم، معرفی و اجرای برنامه‌های نشر کودک و نوجوان، نشست تخصصی شاهنامه‌خوانی، کارگاه بازی کودک و خانواده، نشست معرفی کتاب کودک و نوجوان همراه با قصه‌گویی، نقد و بررسی عصر شعر و ترانه، نشست شناخت موسیقی هرمزگان و موسیقی زار، اجرای برنامه فرهنگی هنری جزیره هرمز و... از جمله برنامه‌های جنبی درنظرگرفته شده برای این نمایشگاه است.

هفدهمین نمایشگاه کتاب استان هرمزگان و ششمین نمایشگاه منطقه‌ای مطبوعات و رسانه‌های دیجیتال از 12 تا 18 بهمن‌ماه در دو نوبت صبح و عصر از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 21 پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها