چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
معرفی روش‌های انتخاب کتاب خوب در نمایشگاه کتاب تبریز

روش‌های انتخاب کتاب خوب برای مطالعه در نشست فرهنگی روز دوم هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز مطرح و ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در نشست فرهنگی «کودک و انتخاب کتاب» که با محوریت شناسایی کتاب خوب در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز برگزار شد، حسین‌زاده یکی از فعالان حوزه نشر و کتاب به عنوان سخنران این نشست فرهنگی با اشاره به اهمیت خواندن کتاب خوب، گفت: به‌دلیل تعداد زیاد کتاب‌های تالیفی باید در انتخاب کتاب دقت کنیم؛ چراکه هر کتابی برای مطالعه مناسب نیست.

وی درخصوص روش‌های انتخاب کتاب افزود: یکی از روش‌های موثر شناختن کتاب خوب، افراد کتابخوان و پرس و جو از آنهاست. دومین راه نیز دسترسی به کتاب‌فروشی‌ها و انتشارات تاثیرگذار است به‌ویژه در حوزه کودک که باید توجه ویژه‌ای به این مقوله شود.

این نویسنده تبریزی ادامه داد: روش دیگر برای انتخاب کتاب نیز می‌تواند تعداد شماره‌های چاپ آن باشد که در شناسنامه کتب درج می‌شود.

وی درباره فهرست کتاب‌های خوب بیان کرد: برای انتخاب می‌توان از لیست کتاب‌های مطرح نیز استفاده کرد که این لیست برای کتب ویژه کودکان فهرست «لاک پشت پرنده» است که به صورت ماهانه بهترین کتاب‌های کودک خارجی و داخلی را معرفی می‌کند.

حسین‌زاده در پایان گفت: همچنین برای انتخاب کتاب مناسب با سلیقه خود می‌توان گزیده بخشی از کتاب را که در پشت جلد آن چاپ شده است مطالعه کرد.

یادآوری می‌شود، هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز از 29 مهر تا چهارم آبان‌ماه جاری از ساعت 10 صبح الی 20 در نمایشگاه بین‌المللی تبریز برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها