چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
اعطای نخستین پژوهانه مرکز حافظ‌شناسی به دانش آموخته دانشگاه شیراز

نخستین پژوهانه مرکز حافظ‌شناسی به‌ زهرا طاهری، ، استاد دانشگاه ملی استرالیا، برای انجام طرح پژوهشی با عنوان «رفتارهای هنری حافظ با عناصر طبیعی» اعطا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز حافظ‌شناسی، شورای علمی‌ پژوهشی مرکز حافظ‌شناسی و کرسی پژوهشی حافظ، پس از بررسی صلاحیت علمی افراد داوطلب و طرح‌های پیشنهادی در پیوند با حافظ، سعیده رضازاده را به‌عنوان «نخستین برنده‌ پژوهانه‌ دکتر طاهری»، برای انجام طرح پژوهشی با عنوان «رفتارهای هنری حافظ با عناصر طبیعی» اعلام کرد. 

به موجب اعطای این پژوهانه، رضازاده از آغاز تیرماه ۱۳۹۸ متعهد شده است، که ظرف مدت یک سال طرح پژوهشی خود را به انجام برساند.

با توجه به اهداف بلندمدت مرکز حافظ‌شناسی و کرسی پژوهشی حافظ مبنی‌ بر توسعه‌ پژوهش‌های علمی در پیوند با حافظ و حمایت از پژوهشگران مستعد و توانا، در فروردین‌ماه ۱۳۹۸ تفاهم‌نامه‌ای بین کاووس حسن‌لی، مدیر مرکز حافظ‌شناسی – کرسی پژوهشی حافظ و زهرا طاهری، استاد دانشگاه ملی استرالیا، در قالب «پژوهانه‌ دکتر زهرا طاهری» تنظیم شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، طاهری سالانه ۱۲۰ میلیون ریال به‌عنوان پژوهانه (گرنت)، در اختیار مرکز حافظ‌شناسی قرار می‌دهد و مرکز حافظ‌شناسی سالانه یک نفر را در قالب قرارداد یک‌ساله یا دو نفر را در قالب قرارداد شش‌ماهه (به‌شرط داشتن طرح پژوهشی مورد پذیرش) به‌کار می‌گیرد.

مرکز حافظ‌شناسی در نظر دارد این پژوهانه را در اختیار دانش‌آموختگان دوره‌ دکتری یا کارشناسی ارشد و هنرمندان واجد شرایط قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها