یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
​ابوتراب خسروی به نمایشگاه کتاب می‌آید

ابوتراب خسروی، نویسنده پیشکسوت و برنده دو دوره جایزه هوشنگ گلشیری روز دوشنبه (۹ اردیبهشت‌ماه)‌ به نمایشگاه کتاب تهران می‌آید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ابوتراب خسروی، نویسنده پیشکسوت و برنده هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد برای رمان «ملکان عذاب» از ساعت 11 روز دوشنبه (۹ اردیبهشت‌ماه) برای دیدار با مخاطبان خود در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حاضر خواهد شد.

ابوتراب خسروی در سال ۱۳۳۵ در شهر فسا متولد شد. پدرش نظامی بود؛ به همین دلیل سال‌های جوانی او در شهرهای مختلف ایران گذشت. در سال‌های ۱۳۴۸ و ۱۳۴۹ در دبیرستانی در اصفهان درس می‌خواند و شاگرد هوشنگ گلشیری بوده ‌است.

او لیسانس آموزش ابتدایی دارد و سال‌ها در شیراز به کودکان عقب‌مانده ذهنی آموزش داده است. وی در حال حاضر بازنشسته شده و در شهر شیراز زندگی می‌کند.

برنده جایزه جلال آل‌احمد برای کتاب «ملکان عذاب»، برنده جایزه مهرگان ادب برای کتاب «اسفار کاتبان»، برنده جایزه هوشنگ گلشیری برای کتاب‌های «رود راوی» و «ویران» در دو دوره، تنها بخشی از جوایزی است که خسروی کسب کرده است. او در بسیاری از جوایز مهم ادبی به‌عنوان داور و دبیر جایزه حضور داشته است.

کتاب‌های «آواز پر جبرئیل»، «رود راوی»، «ملکان عذاب»، «اسفار کاتبان» و «حاشیه‌ای بر مبانی داستان»، آثاری هستند که پیشتر توسط ناشران دیگر منتشر شده بود، اما همزمان با نمايشگاه كتاب تهران با ویراست و طرح جلد جدید از سوی نشر نیماژ تجديد چاپ شده است.

علاقه‌مندان برای دیدار با این نویسنده می‌توانند در زمان ذکر شده به غرفه نشر نیماژ واقع در انتهای راهروی 18  شبستان مصلی امام خمینی (ره) مراجعه کنند. 
 

 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها