یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
برگزاری محفل «شعر انقلاب» در كويته پاكستان

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، محفل «شعر انقلاب» در خانه فرهنگ ایران در کویته برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این محفل، شعرای نوجوان و جوان در کنار پیشکسوت‌های خود همچون سرور سودائی، صدف چنگیزی، عمر گل عسگر و ... اشعار خود را با مضامین امام خمینی(ره) و انقلاب در قالب قصیده و غزل و به زبان‌های اردو، براهویی و فارسی به خوانش گرفتند.

در بخشي از اين محفل ادبي، كوروش عقدائی، مسئول خانه فرهنگ ايران در كويته در سخنانی ضمن تشریح دستاوردهای 4 دهه از پیروزی انقلاب، عنوان کرد: ایران تا قبل از انقلاب یکی از واردکننده‌های عمده در همه زمینه‌ها بود؛ اما پس از انفلاب به‌رغم جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و همه سختی‌ها، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و با اعمال سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم و از همه مهم‌تر، ایمان به توانایی نیروهای جوان و متخصص، و اینکه ما می‌توانیم، توانستند در همه زمینه‌های علمی، اقتصادی، نظامی، فضایی ورود کرده و هم اکنون نه تنها واردکننده نیست؛ بلکه جزو کشورهای برتر جهان در عرصه‌های مختلف  است.

وي در پایان سخنان خود شعر «دعوی اخلاص» از امام خمینی(ره) را برای حاضرین به خوانش گرفت که بسیار مورد توجه حاضران قرار گرفت.

در این محفل شعرخوانی حدود 30 نفر از شعرای به نام کویته همچون بنگلزئی، صدف چنگیزی، سرور سودائی ، محمد نبی حجازی، محمد رفیق کمبو و  ... هم اشعار خود را خواندند.

همچنين در این مراسم جزوه تهیه شده از دستاوردهای چهل ساله انقلاب که به زبان اردو ترجمه شده بود، بین ميهمانان توزیع شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها