یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
مشکلات اخلاقی در جامعه به دلیل رها کردن مطالعه است

امام جمعه شهر لیکک در دیدار با اعضای کتابخانه‌های عمومی بهمئی گفت: بیش از 8 بار در برنامه‌های عمومی و تربیون نماز جمعه اعلام کردم که مشکلات اخلاقی جامعه، به دلیل رها کردن مطالعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه وبویر احمد، نشست کتابداران و اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهمئی با امام جمعه شهر لیکک روز گذشته در دفتر امام جمعه برگزار شد.

امام جمعه شهر لیکک در این نشست با تقدیر از حضور اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان، بر لزوم ترویج فرهنگ مطالعه و اهمیت کتابخوانی تاکید کرد.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی با اشاره به اینکه کتاب زیربنای تمامی مشاغل، است، گفت: باید با ترویج صحیح فرهنگ مطالعه، نگاه مسئولان به کتابخانه‌ها و کتابخوانی عوض شود.

وی تصریح کرد: بیشترآسیب‌های اجتماعی جامعه ناشی از عدم آگاهی و اختلافات زوج‌ها در مسائل زناشویی است که با مطالعه منابع مفید و موثر می‌توان در کاهش این آسیب‌ها نقش بسزایی ایفا کرد.

امام جمعه شهر لیکک یادآور شد: علم می‌تواند در خدمت تولید و سلامت باشد و نقش مهمی در پیشبرد اشتغال و رفاه اجتماعی داشته باشد.

وی با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی علامه امینی به عنوان یک الگوی موفق ترویج فرهنگ علم آموزی، گفت:هر تمدنی را کتاب حفظ می‌کند و اگر تاریخ 2500 ساله مصر باستان را کتابخانه‌ها رقم زدند.

حجت الاسلام افروغی افزود: آثار باستانی مکتوب نماد اقتدار هر ملت است و در واقع قدرت هر تمدن در کتاب نهفته است.

وی یادآور شد: بیش از 8 بار در برنامه‌های عمومی و تربیون نماز جمعه شهرستان اعلام کردم که مشکل اخلاقی و رفتاری، حتی مشکلات کنترل روان و ایمان مردم به دلیل رها کردن مطالعه است؛ در حقیقت حیات انسان وابسته به مطالعه است.
 
افروغی گفت: در فضای مجازی مردم به منابع دست اول دسترسی پیدا نمی‌کنند و کسی دنبال منبع موثق و معتبر علمی نمی‌رود به همین دلیل هیچ چیزی جای کتاب کاغذی را نمی‌گیرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهمئی در این نشست با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت دهه فجر، گفت: قبل از انقلاب در شهرستان بهمئی هیچگونه کتابخانه ای نبود اما اکنون به برکت نهاد مقدس جمهوری اسلامی شهرستان ما داری 6 باب کتابخانه است.

جشنی افزود: یک پروژه ساختمان کتابخانه عمومی شهرستان در سایت اداری شهر لیکک در حال احداث است.

وی گفت: نشست کتاب‌خوان‌های شهرستان، برگزاری برنامه قصه گویی کتابداران در مهد کودک‌ها و مدارس شهرستان، معرفی کتاب، آموزش کاردستی، مسابقه داستان نویسی درمورد انقلاب اسلامی و پویش کتابخوان مجازی از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی بهمئی بمناسبت دهه فجر امسال است.

جشنی ادامه داد: مسابقه عکس سلفی من و کتاب در بخش کودکان، اجرای طرح هر کودک یک کتاب خوانش کند و چندین برنامه متنوع فرهنگی دیگر با هدف ارتقای سرانه مطالعه در سطح شهرستان و بخش‌های مختلف کتابخانه‌ها در دستور کار ماست.

در این نشست، فرهاد وفائی به نمایندگی از کتابداران شهرستان با تاکید بر لزوم توجه به زیرساخت‌های مطالعه در بهمئی، از امام جمعه شهر لیکک خواست تا نسبت به پیگیری کتابخانه نیمه کاره شهر لیکک اقدام کند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    درود بر دکتر وفایی فعال رسانه و ازنخبگان استان کهگیلویه وبویراحمد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها