دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
حضور کاروان شهرستان ادب در پیاده‌روی اربعین/اربعین احیاگر تمدنی از جنس دیگر است

علی‌‌محمد مودب، مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب از حضور کاروان این موسسه در پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد و گفت: به اعتقاد من اربعین احیاگر تمدنی از جنس دیگر است. تمدنی که عدالت و بالاتر از آن محبت و ولایت مفاهیم اصلی آن هستند.

علی‌محمد مودب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: کاروان پیاده‌روی «شهرستان ادب» مانند سال‌های گذشته امسال نیز متشکل از شاعران و نویسندگان راهی پیاده‌روی کربلای معلی و نجف اشرف شده است تا در بزرگترین گردهمایی انسانی بشر حضور داشته باشد. این کاروان بسیجی‌وار شکل گرفت و در روزهای پایانی تعداد افرادی که قصد حضور در این سفر را داشتند به یک اتوبوس رسید.

وی ادامه داد: در این کاروان شاعران و نویسندگان مطرحی مانند عباس احمدی، میلاد عرفان‌پور، مبین اردستانی، محمدرضا طهماسبی، قادر طراوت‌پور عقیق و حجت الاسلام محمدحسین انصاری‌نژاد حضور دارند و قرار است که شاعران در مسیر پیاده‌روی خود در برخی موکب‌ها توقفی داشته باشند و برای افراد حاضر شعرخوانی کنند. 
 

این شاعر با اشاره به فواید حضور اهل قلم در چنین مراسمی گفت: بدون شک حضور در این مراسم برای شاعران و نویسندگان موثر خواهد بود و تجربه متفاوتی است. به اعتقاد من این سفر دو بُعد دارد که یک بُعد تجربه‌کردن رویدادی بزرگ و سفرکردن در سفری ویژه است و بُعد دوم انجام تکالیف شرعی است که وظیفه هر انسان مسلمان ایرانی است که به زیارت اماکن متبرکه برود. 

مودب در پایان اظهار کرد: اهالی قلم با قدم‌زدن در این پیاده‌روی با جنبه‌های مختلف این گردهمایی باشکوه آشنا می‌شوند و بدون شک متوجه نسبت خودشان با دیگر معتقدان امام شهیدمان خواهند شد. به اعتقاد من اربعین احیاگر تمدنی از جنس دیگر است. تمدنی که عدالت و بالاتر از آن محبت و ولایت مفاهیم اصلی آن هستند. در این راهپیمایی باشکوه، ما متوجه محبت میان مومنان و عاشقان اهل بیت پیامبر (ص) خواهیم شد و بدون شک چنین اتفاقی، برای اهل قلم، نویسندگان و شاعران حاضر در این مهمانی پر از آورده و برکت است. در پایان باید گفت که اربعین سرشار از معناست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها