دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
حضور پررنگ روستاهای دوستدار کتاب در نمایشگاه کتاب تهران

معاون دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور پررنگ روستاهای دوستدار کتاب در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: 25 روستای برگزیده جشنواره دوستدار کتاب در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند و فعالیت‌های کتابی خود را به نمایش می‌گذارند.

ابراهیم حیدری؛ معاون دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: همزمان با سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از میان 40 روستای برگزیده جشنواره دوستدار کتاب، 25 روستا برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند و فعالیت‌های کتابی خود را به مخاطبان معرفی می‌کنند.
 
وی ادامه داد: هر روستا دو تا سه روز در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد و اهم برنامه‌های خود در حوزه توسعه و ترویج کتابخوانی را در معرض نمایش می‌گذارند.
 
حیدری با اشاره به دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده این دفتر در روزهای نمایشگاه کتاب، توضیح داد: برگزاری نشست‌های تخصصی با اهالی قلم شهرستان‌های مختلف و نویسندگان بومی استان‌ها، فراهم‌سازی زمینه‌ بحث و تبادل نظر با اهالی فرهنگ و کتاب در تهران از دیگر برنامه‌های دفتر به شمار می‌آید.
 
وی با بیان اینکه تاکنون 10 استان در پنج روز نخست نمایشگاه حضور داشتند، یادآور شد: برنامه‌ریزی برای حضور دیگر فعالان حوزه کتاب و مربیان و مروجان برتر کتابخوانی، همچنین برگزیدگان جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از دیگر محورهای برنامه‌ها به شمار می‌آید.
 
حیدری با اشاره به جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، توضیح داد: این جشنواره هر سال با محوریت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مجموعه‌ای از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اجرا می‌شود و هر سال ده روستا یا آبادی عشایری به عنوان روستاها و عشایر دوستدار کتاب معرفی می‌شوند.


 
وی یادآور شد:‌ روستاها برای شرکت در این جشنواره، باید علاوه بر معرفی ویژگی‌های خاص فرهنگی و اجتماعی روستا، مجموعه فعالیت‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی خود را برای تقویت زیرساخت‌های کتاب‌خوانی و ترویج عمومی کتاب در روستا معرفی کنند.
 
به گفته معاون دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هدف این جشنواره حمایت از اقدام‌های انجام‌شده در روستاها و پشتیبانی از پیشنهادهای ابتکاری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در روستاها و معرفی فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی مرتبط با کتاب‌خوانی است که با مشارکت مردم و دستگاه‌های فعال در روستا انجام شده یا اجرای آن برای سال آینده پیش‌بینی شده است.
 
سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 22 اردیبهشت ماه از ساعت 10 تا 20 در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها