دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
جانمایی عادلانه غرفه‌ها به ناشران جوان فرصت بیشتری می‌دهد

جهانگیری گفت: با توجه به چیدمان غرفه‌ها براساس حروف الفبا به نظر می‌رسد که برخی از ناشران مهجور واقع می‌شوند در حالی‌که برخی دیگر به اصطلاح سر نبش قرار می‌گیرند و موقعیت بهتری دارند.

شهرام جهانگیری؛ مدیرمسئول انتشارات «چترنگ» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره مهم‌ترین مطالبات ناشران در آستانه برگزاری سی‌و‌یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: یکی از مطالبات مهم ناشران تصمیم قطعی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در مصلای بزرگ امام‌خمینی(ره) بود.  
 
وی ادامه داد: همچنین به نظر می‌‌رسد که مهم‌ترین مطالبه ناشران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد ثبات قیمت کاغذ است به‌طوری که بسیاری از ناشران برای تجدید چاپ دچار مشکل شده‌اند. البته به نظر نمی‌‌رسد که آغاز پیگیری این موضوع از سوی وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری سی‌و‌یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران موثر باشد.  
       
این ناشر درباره بهبود و ارتقاء بعد نمایشگاهی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: خارج از بحث نمایشگاهی به‌نظر می‌‌رسد با برنامه‌ریزی می‌توان به بزرگترین رویداد فرهنگی کشور وجه نمایشگاهی داد.
 
به گفته مدیرمسئول انتشارات چترنگ، بدون کاهش مدت زمان برگزاری نمایشگاه و با حفظ جنبه فروش می‌توان دو روز را به نشست‌ها و میزگرد‌های تخصصی ویژه ناشران، کتابفروشان و پخشی‌ها اختصاص داد تا رو در رو مذاکرات همکاری را پیگیری کنند. وضعیت فعلی کتابفروشی‌ها و موزعان قابل قبول نیست.

جهانگیری با استقبال از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلا درباره تخصیص غرفه‌ها به ناشران گفت: باید در تخصیص غرفه، متراژ و جانمایی عدالت برای همه رعایت شود. با توجه به چیدمان غرفه‌ها براساس حروف الفبا به نظر می‌رسد که برخی از ناشران مهجور واقع می‌شوند در حالی‌که برخی دیگر به اصطلاح سر نبش قرار می‌گیرند و موقعیت بهتری دارند.
 
این فعال حوزه نشر تاکید کرد که با رعایت چیدمان براساس حروف الفبا، شیوه چیدمان و جانمایی باید به برای همه ناشران عادلانه انجام شود زیرا این کار به ناشران جوان‌تر فرصت بیشتری برای فعالیت می‌دهد.
 
مدیرمسئول انتشارات چترنگ با اشاره به نخستین تجربه حضور در مصلا و دومین تجربه حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: به نظرم فضای شهری باید طول برگزاری نمایشگاه کتابی شود و شهرداری همچنین سازمان صدا‌و‌سیما برای رونق بیشتر کتابخوانی از بیشترین ظرفیت برخوردارند.
 
جهانگیری پیش‌بینی کرد با توجه به بازگشت نمایشگاه به مصلی استقبال از سی‌و‌یکمین دوره  نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مقایسه با دوره قبل پرشورتر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها