شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
صالحی بر برنامه‌ریزی روشمند در فعالیت‌های فرهنگی تاکید کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی این وزارتخانه بر‌ برنامه‌ریزی روشمند در فعالیت‌های فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در این آیین با تاکید بر این مطلب افزود: اگر بخواهیم اتفاقات درستی پدید بیآید باید برنامه‌ریزی روشمند داشته باشیم و از کارها و اقدامات سلیقه‌ای فاصله بگیریم.
 
وی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی در انجام فعالیت‌ها ادامه داد: برنامه‌ریزی سهم بسزایی در ایفای نقش وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و تحقق اهداف دارد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برنامه‌های ٥ ساله، سند چشم‌انداز توسعه و اتفاقات ملی و دولتی و دستگاه‌ها را برنامه‌ریزی درست و دقیق پیش می‌برد، بنابراین باید نسبت به اهمیت آن در این زمینه توجه داشت.
 
وی افزود: هر وزیری در چارچوب برنامه‌های دولت باید اقداماتی را انجام دهد و در اینجا نقش دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارتخانه‌ها پر رنگ می‌شود و این دفاتر هدایت‌گر و موتور محرکه برنامه‌ها و تحقق اهداف وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها محسوب می‌شود.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در عین حال تصریح کرد: هر چه قدر دفاتر برنامه‌ریزی گویاتر و فعال‌تر باشند، نقش سازمان‌ها بهتر محقق خواهد شد.
 
وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های علمی بهروز فتحی؛ مدیرکل سابق دفتر مطالعات و برنامه ریزی این وزارتخانه گفت: آقای فتحی شناخت کامل از معاونت‌ها و سازمان‌های مختلف وزارتخانه دارند و این امر موجب شد در مدتی که مسئولیت این دفتر را بر عهده داشتد این دفتر ارتقا یابد.
 
صالحی همچنین با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی علی‌اصغر سید‌آبادی افزود: آقای سید‌آبادی دارای ذهنی روشن با ایده‌پردازی نو و جدید است که بسیاری از طرح‌های ایشان ازجمله پایتخت کتاب ایران، روستاهای دوستدار کتاب و جام باشگاه‌های کتابخوانی قابل اجرا بوده است.
 
وی ادامه داد: امیدوارم با حضور آقای سید‌آبادی در دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات و فعالیت‌های گذشته استمرار و با ایده‌پردازی‌های نو به نتایج بهتری برسیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با طرح برخی انتظارات خود از این دفتر افزود: هم‌افزایی این دفتر با دفاتر برنامه‌ریزی و مطالعاتی معاونت‌ها و سازمان‌های مختلف وزارتخانه ضروری است و می‌تواند در کارهای پژوهشی تعامل مناسبی با پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات و همچنین حوزه‌های پژوهشی دیگر سازمان‌ها و نهادها داشته باشد.
 
وی در ادامه گفت: این دفتر همچنین باید نگاه هدایتگر نسبت به مسائل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشد تا به اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی کمک شود.
 
در ابتدای این آیین بهروز فتحی مدیرکل سابق دفتر مطالعات وبرنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از خدمات و تلاش‌های علی جنتی و سیدرضا صالحی امیری وزرای پیشین این وزارتخانه از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر کرد و گفت: توجه به برنامه‌ریزی دقیق و روشمند همواره از دغدغه‌های دکتر صالحی بوده و هست.
 
وی با اشاره به عمکرد این دفتر در دوران مسئولیت خود افزود: در این مدت فعالیت‌های پژوهشی بسیاری از سوی این دفتر انجام شد و ارتباط و تعامل خوبی در این زمینه با پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات داشتیم.
 
وی ادامه داد: بحث اقتصاد فرهنگ و هنر در این دوره مورد توجه قرار گرفت که نیاز به تقویت دارد.
 
در پایان این آیین علی‌اصغر سیدآبادی مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی با تشکر از حسن اعتماد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در برنامه‌ریزی باید از روش‌های کلیشه‌ای، ضعیف و آماری فاصله گرفت و با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود گره‌ای از کارها باز شود.
 
وی افزود: امیدوارم با همکاری همکاران بتوانیم به گونه‌ای عمل کنیم که فاصله بین برنامه‌ریزی و عملیاتی شدن آن کاهش یابد و به برنامه‌های عملیاتی‌تر دست یابیم.
 
در این آیین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از خدمات و تلاش‌های بهروز فتحی، حکم علی‌اصغر سیدآبادی به‌عنوان مدیرکل دفتر مطالعات وبرنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد سلامی را به وی اهدا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها