سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
خبر لغو اجرای طرح عیدانه کتاب صحت ندارد/ طرح‌های فصلی در دست کارشناسی

حسینی‌پور درباره عیدانه کتاب و سایر طرح‌های فصلی گفت: کار‌های کارشناسی با بخش فناوری اطلاعات و مدیران موسسه خانه کتاب، در حال انجام است و نمی‌توان قضاوت کرد که چه اتفاقی رخ می‌دهد.

نیکنام حسینی‌پور، سرپرست موسسه خانه کتاب در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) با تاکید بر لزوم نظارت بر اجرای طرح‌های مختلف در حوزه کتاب بیان کرد: معتقدم که  اجرای هر طرح از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از‌جمله طرح‌های تخفیف فصلی، نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب تهران  و نمایشگاه‌های استانی باید مرتب کارشناسی، نظارت و ارزیابی شود.

نشست‌ صمیمانه با برترین‌های تخفیف‌های فصلی
حسینی‌پور با اشاره به برگزاری طرح تخفیف فصلی کتاب‌فروشی‌ها به مدت دو سال از سوی موسسه خانه کتاب ادامه داد: بی‌تردید برای اجرای طرح‌های تخفیف فصلی از سوی کتابفروشان و ناشران مطالبه سراسری وجود دارد و  پیش از هر‌گونه اقدام و اعلام نظر درباره برگزار شدن یا نشدن طرح عیدانه کتاب، نشست صمیمانه‌ای در سرای  اهل قلم موسسه خانه کتاب با هدف دریافت دیدگاه کتابفروشان  و ناشران تهرانی و شهرستانی که در چند دوره گذشته اجرای طرح حائز رتبه شدند برگزار شد. برآیند اصلی این نشست به نظر من ادامه روند فعلی است؛ علاوه براین بی‌تردید اشکالاتی وجود داشته که در صدد رفع آن‌ها هستیم.

به گفته این عضو مجموعه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبر لغو اجرای طرح عیدانه کتاب صحت ندارد. وی تاکید کرد: به موقع درباره اجرای شدن و یا نشدن عیدانه کتاب، اطلاع‌رسانی می‌کنیم. کار‌های کارشناسی با بخش فناوری اطلاعات و مدیران موسسه خانه کتاب، در حال انجام است و نمی‌توان درمورد آینده طرح‌های حمایتی فصلی قضاوت کرد که چه اتفاقی رخ  می‌دهد. هماهنگی‌های لازم با بخش مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی انجام شده است و آمادگی لازم وجود دارد.
 
استفاده از طرفیت‌های معاونت قرآن و عترت در حوزه نشر
سرپرست موسسه خانه کتاب با اشاره به لزوم بهره‌گیری از  ظرفیت‌های مختلف در حوزه کتاب گفت:  معتقدم طرح‌های مختلف در حوزه کتاب، باید یه سمت تخصصی شدن حرکت کند؛ بنابراین، می‌توان درباره برگزاری طرح‌های مختلف از‌جمله در ماه مبارک رمضان به‌ویژه آثار قرآنی با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رایزنی کرد و یارانه تخصیص داد؛ همچنین می‌توان برای حوزه‌های علمیه نیز برنامه جداگانه‌ای تدوین شود.

بازنگری  آیین‌نامه‌های نمایشگاه
عضو شورای نظارت و ارزیابی و رئیس هیئت تحدیدنظر رسیدگی به تخلفات نمایشگاه کتاب سی‌ویکم همچنین در پاسخ به این سوال که امور مربوط به نمایشگاه چطور پیش‌می‌رود، از بررسی و بازنگری دستور‌العمل‌ها و  آیین‌نامه‌های نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران مانند آیین نامه ثبت‌نام در کمیته‌ها خبر داد.  
 
وی درباره مشارکت خانه کتاب نیز گفت: تلاش داریم تا موسسه خانه کتاب حضور متفاوتی در سی‌و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران  داشته باشد. البته باید بپذیریم که واگذاری سیاست اصلی دولت است.

حسینی‌پور توضیح داد: واگذاری باید مسیر فعلی را طی کند اما ما باید به سمت کارهایی برویم که از عهده صنف و تشکل‌ها خارج است تا در این راستا ظرفیت‌های قابل توجه موسسه خانه کتاب و به بلوغ برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها