جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
نویسنده پرفروش برای بزرگسالان رمان نوشت

استفنی مه‌یر، با انتشار این رمان بار دیگر نشان می‌دهد چرا آثارش درصدر پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیاست. «داروساز» مانند کلیه آثار مه‌یر، با ترجمه مترجم تمام آثارش، خانم شهناز کمیلی‌زاده و انتشارات دُرّ دانش بهمن به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، استفنی مه‌یر  در میان آثار متعددش، کتاب‌هایی هم برای بزرگسالان نوشته است. یکی از این کتاب‌ها رمان «دارو ساز» است که در ژانر علمی_تخیلی نوشته شده است و داستانی از حمله موجودات فضایی به کره زمین است.

 استفنی مه‌یر متولد 24 دسامبر 1973 در کنتاکی، نویسنده‌ای آمریکایی و خالق مجموعه کتاب‌های چهارگانه شفق (Twilight) است. نخستین کتاب او با عنوان «شفق» در سال 2005، در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز برای داستان‌های جوانان ـ عنوان پنجم را کسب کرد. مه‌یر، در سال 2006 «ماه نو» را چا کرد. و در سال 2007 «خسوف» ‌را منتشر ساخت. در سال 2008، کتاب علمی ـ تخیلی بزرگسالان را باعنوان «میزبان» چاپ کرد. و در همان سال آخرین قسمت مجموعه شقف، «سپیده‌دم»، با تیراژی نزدیک سه‌میلیون جلد، منتشر شد.

استفنی مه یر، فارغ‌التحصیل در رشته ادبیات انگلیسی از دانشگاه بریگهم یانگ (1997)، و تهیه‌کننده سینما، یکی از مشهورترین و تواناترین نویسندگان معاصر است. آخرین اثر او «داروساز» (The chemist)، در 8 نوامبر سال 2016 به چاپ رسید و آن را کتاب روز آمریکا می‌نامند. تخیلات این نویسنده در رمان جذاب، عاشقانه و هیجان‌انگیز «داروساز»، بسیار گیراست و طبق پیش‌بینی منتقدان تیراژ آن به صدها هزار جلد خواهد رسید.

 
رمان داروساز روایتی خواندنی از جولیانا فوریتز دکتر داروساز است. جولیانا فوریتز در زمینه شغلی خود بسیار خبره است، تا چندی پیش به‌صورت پنهانی در بخشی از سازمان اطلاعات ایالات متحده آمریکا کار می‌کرد که به‌صورت زیرزمینی فعالیت‌های به ظاهر ضدتروریستی داشت. او به عبارتی یک بازجو است و به وسیله داروهایی می‌تواند اطلاعات موردنظر سازمان را از زیر زبان فردی که مورد شکنجه قرار گرفته، بیرون بکشد. هنگامی که رؤسای سازمان تشخیص دادند که او به اسرار پشت پرده آن‌ها پی برده، ابتدا همکارِ دانشمند آو ـ دکتر بارنیبی ـ را به‌قتل رساندند و سپس قصد جان او را کردند.

جولیانا فوریتز که اکنون به‌ندرت در یک مکان زندگی می‌کند، همواره با نام‌های مستعار ـ در این داستان الکس نامیده می‌شود، مسلح، درخفا به سر می‌برد و در جریان گریز از چنگ رؤسای سابق خود مجبور است برای حفظ جان و برائت خود از عملیات کثیف پشت پرده آن‌ها، دست به تلاش مخوفی بزند. در این میان، مافوق سابق او ـ کارستن ـ از طریق ای‌میل با او تماس می‌گیرد. الکس در می‌یابد ملاقات با او و پذیرش مأموریت پیشنهادی سازمان، تنها فرصت رهایی از این شبکه خطرناک است.

او مجبور است به مأموریت دیگری که ظاهراً در رابطه با نجات جان میلیون‌ها انسان بی‌گناه است، تن در دهد. ولی اطلاعاتی که از طریق سازمان به او منتقل می‌شود، او را در شرایط خطرناک‌تری قرار می‌دهد.

این‌بار سازمان از او می‌خواهد در ازای آزادی خود، فردی به نام دانیل بیچ را برباید. بیچ با قاچاقچی‌های بین‌المللی در تماس است و قصد دارد یک ویروس خطرناک سرقت ‌شده را در چند ایالت امریکا شیوع دهد و میلیو‌ها نفر را به کام مرگ بکشاند. الکس باید در مورد محل اختفای ویروس اطلاعاتی به دست بیاورد و ...

قهرمان داستان «داروساز»، جولیانا که از لحاظ جسمی زن ریز نقشی است، بسیار زیرک و مبتکر است. او کارمند سابق یکی از سازمان‌های مخفی دولت آمریکا است. سازمانی مخوف و زیرزمینی که حتی نامی ندارد. جولیانا به‌وسیله داروهای شیمیایی، دشمنان را تحت شکنجه قرار می‌دهد و از آن‌ها بازجویی می‌کند. او طی این بازجویی‌ها، در مورد اسرار کارفرمایان خود، اطلاعاتی به‌دست می‌آورد. در نتیجه، آن‌ها تصمیم می‌گیرند او به سربه‌نیست کنند و بدون هیچ هشداری به سراغش می‌آیند. آن‌ها رئیس جولیانا را نیز، که تنها فرد مورد اعتمادش است، از بین می‌برند. او مجبور به فرار می‌شود. دیگر نمی‌تواند در مکانی ثابتی زندگی و از نام واقعی خود استفاده کند.

 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاه پسند ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    سه میلیون تیراژ. وای. خوشا بحال شون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها