شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
گام جدید اپل برای رقابت با غول‌های بازار کتاب

شرکت اپل تصمیم گرفته با تغییر نام سرویس کتاب خود از «آی‌بوک» به «بوک»، سهم بیشتری از بازار کتاب‌های الکترونیک و صوتی را در بازار کتاب آمریکا به دست آورد. این شرکت همچنین تغییرات اساسی در بخش کتاب‌های صوتی خود ایجاد کرده و کیفیت خدمات رسانی‌اش را ارتقا بخشیده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از گوایریدر - شرکت اپل برای اینکه بتواند در رقابت با فروشگا‌ه‌های آنلاین کتاب همچون آمازون قوی ظاهر شود، نام سرویس خدمات کتاب خود را تغییر داده است.

شرکت اپل با تغییر سرویس کتاب خود از «آی‌بوک» به «بوک» درصدد بالا بردن توان رقابتی خود در مقابل غول‌های کتاب‌فروشی آمازون و بارنزاندنوبل است.

مسئولین اپل اعلام کرده‌اند در چند ماه آینده سرویس آی‌بوک در گوشی‌ها و تبلت‌های ساخت این شرکت علاوه بر تغییر نام، دارای یک سری خدمات اضافی خواهد شد که از جمله آن می‌توان به اپلیکیشن کتاب‌خوان اشاره کرد.

این شرکت بخش کتاب‌های صوتی خود را نیز ارتقاء داده است به طوری که کاربران به صورت آنلاین می‌توانند با فشار روی دکمه‌ای بلافاصله بعد از دریافت کتاب صوتی به آن گوش دهند.
نکته جالب این است که طراحی سرویس جدید آی‌بوک اپل بر عهده «کاشف ظفر» معاون ارشد بخش کتاب‌های صوتی شرکت آمازون بوده است.

کاربران نسخه‌های جدید سیستم عامل ios نسخه ‌‌‌‌‌11.3 می‌توانند با سرویس جدید آی‌بوک اپل کار کنند که با نام جدید خود فعالیت خواهد کرد. بر اساس آمارهای اعلام شده توسط سایت بلومبرگ در حال حاضر 83 درصد بازار کتاب‌های الکترونیک در اختیار آمازون است که در این میان اپل تنها 9 درصد و فروشگاه‌های بارنزاندنوبل 4 درصد از این بازار را در اختیار دارند.

اپل امیدوار است بتواند با این اقدام سهم خود را در بازار کتاب‌های الکترونیک و صوتی بهبود بخشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها