سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
برنامه‌ریزی نشست‌های نقد کتاب و سومین دوره کتاب سال عاشورا

نشست هیات علمی بنیاد دعبل با هدف برنامه‌ریزی آینده بنیاد در زمینه برگزاری نشست‌های نقد کتاب، انتشارات و سومین دوره کتاب سال عاشورا، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نخستین نشست دوره سوم هیات علمی بنیاد دعبل خزاعی، امروز (سه‌شنبه 5 دی‌ماه) به ریاست محمدرضا سنگری و با حضور محمد اسفندیاری، مهدی امین فروغی، اسماعیل امینی، مسلم نادعلی‌زاده، سعید طاوسی مسرور، محسن حسام مظاهری و امیرعیسی ملکی، دیگر اعضای هیات مدیره برگزار شد.
 
در این نشست علاوه بر معارفه اعضای جدید، در مورد پیشینه جلسات هیات علمی بنیاد دعبل، نشست‌های علمی و ادبی بنیاد مانند نشست‌های نقد کتاب و کتاب سال عاشورا (جایزه دعبل)، انتشارات دعبل و برنامه‌های آینده هیات علمی بحث و گفت‌وگو شد.
 
محمدرضا سنگری در این جلسه، ضمن مرور فعالیت‌های 6 ساله هیات علمی بنیاد دعبل خزاعی، گفت: در دوره جدید هیات علمی بنیاد، چهره‌های جوانی حضور دارند و با حضور نیروهای جوان می‌توانیم  گام‌های بلند و مؤثرتری در تحقق اهداف و آمال  هیات علمی برداریم. 
 
وی ادامه داد: در گذشته بنیاد دعبل، عمدتا کارهای رفاهی و خدمت‌رسانی به ذاکران و مداحان اهل بیت (ع) را انجام می‌داد و به مرور این نیاز که در عرصه فرهنگ نیز باید کارهایی صورت گیرد، احساس شد و از همان زمان هیات علمی بنیاد دعبل در سال 1390 تشکیل شده و همین امر باعث شد که بنیاد دعبل هویت فرهنگی به خود گرفته و اکنون این وجه وجودی بنیاد دعبل برای افرادی که با این مجموعه در ارتباط هستند، کاملا شناخته شده است.
 
تدوین مرامنامه ستایشگری، برگزاری جلسات نقد کتاب، برگزاری نشست‌های علمی و برگزاری دو دوره کتاب سال عاشورا (جایزه دعبل)، از جمله فعالیت‌های هیات علمی بنیاد دعبل در دوره‌های قبلی بوده است.
 
«کتاب سال عاشورا (جایزه دعبل)» با هدف شناسایی آثار منتشرشده در موضوع عاشورا و مقولات مرتبط همچون امام‌ حسین(ع)، فرهنگ عاشورایی و آیین‌های سوگواری و تجلیل از پدیدآورندگان آن‌ها برگزار می‌شود. دبیرخانه‌ دائمی این سوگواره در «بنیاد دعبل خزاعی» مستقر بوده و جمعی از نهادها، سازمان‌ها و مراکز فرهنگی در برگزاری آن مشارکت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها