دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
صدرایی خویی یکی از تاثیرگذارترین فهرست‌نویسان معاصر است

مجید غلامی جلیسه در آئین گرامیداشت حجت‌الاسلام والمسلمین علی صدرایی خویی با اشاره به اینکه وی یکی تاثیرگذارترین فهرست‌نویسان معاصر بوده، فعالیت‌های صدرایی خویی را در حوزه میراث اسلام و حدیث شیعه جریان‌ساز و تحول‌خواهانه برشمرد.

به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ سیزدهمین دوره عصر کتاب ویژه گرامیداشت حجت‌الاسلام والمسلمین علی صدرایی خویی عصر امروز دوشنبه (4 دیماه) با حضور پژوهشگران و اندیشمندان حوزه‌های مختلف در سرای کتاب برگزار شد.
 
مجید غلامی جلیسه، مدیر‌عامل موسسه خانه‌کتاب در این آئین بیان کرد: از سه‌سال پیش که سلسله برنامه‌های عصر کتاب در موسسه خانه‌کتاب برنامه‌ریزی شد سعی کردیم به افراد، موسسات و مجلات و نشریات تاثیرگذار در حوزه‌های مختلف کتاب بپردازیم.
 
وی ادامه داد: بزرگان و نشریاتی که در این مدت تجلیل شدند، هرکدام سهم به‌سزایی در حوزه‌ای موردنظر خود در ارتقای وضعیت کتاب و کتابخوانی داشته‌اند.
 
غلامی جلیسه گفت: در حوزه میراث تاکنون کارهای سترگی در کشور از سوی بزرگان این حوزه انجام شده که در سلسله کتاب‌های مشاهیر خانه‌کتاب به اجمال 27 نفر از این بزرگان را یاد کرده‌ایم و به آثار آن‌ها اشاره شده است که آخرین نفر مرحوم زریاب خویی بود که خدمات ارزشمندی در حوزه تراث و میراث ایرانی انجام داده است.
 
مدیرعامل خانه‌کتاب افزود: امروز این افتخار را داریم که از مردی از دیار خوی تجلیل و خدمات ایشان در حوزه میراث و نسخ خطی را معرفی کنیم.
 
جلیسه همچنین اظهار کرد: حجت‌الاسلام علی صدرایی خویی یکی از تاثیرگذارترین فهرست‌نویسان معاصر است که فعالیت‌های ایشان در حوزه میراث اسلام و حدیث شیعه جریان‌ساز و تحول‌خواهانه بوده است و بخش قابل‌توجهی از معرفی و اصلاح میراث شیعه را مدیون زحمات شبانه‌روزی حجت‌الاسلام صدرایی خویی هستیم. امیدواریم بتوانیم سالیان سال از قلم توانا و اندیشه پویای ایشان در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها