شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
جشن باشکوه برای پنجاهمین سالگرد تاسیس جایزه من بوکر

من بوکر، یکی از معتبرترین جوایز دنیای ادبیات پنجاهمین سالگرد تاسیس خود را جشن خواهد گرفت. مسئولین من‌ بوکر در خطابه‌ای که برای همین موضوع منتشر کرده‌اند، این جایزه را انگیزه مضاعفی برای نویسندگان نسل‌های مختلف دانسته‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سایت اینترنتی جایزه من بوکر، مسئولین جایزه معتبر ادبی من بوکر اعلام کرده‌اند که سال آینده پنجاهمین سالگرد تاسیس این جایزه را جشن خواهند گرفت. در این جشن، نامزدهای من بوکر 2018 نیز اعلام خواهد شد.

جایزه ادبی من بوکر، که به نام جایزه بوکر نیز شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین جوایز ادبی دنیاست که هر ساله به بهترین رمان جدید انگلیسی‌زبان اعطاء می‌شود.

هلن کندی، رئیس انجمن جایزه من بوکر در بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر، من بوکر را به عنوان نیروی جانبخش به کتاب‌ها معرفی کرده و گفت: «این جایزه در جذب خوانندگان برای بسیاری از  کتاب‌های درخشان نقش بسزایی داشته‌ است. در سال جدید میلادی پنجاهمین سالگرد این جایزه را جشن خواهیم گرفت و باید بگویم که این جایزه هنوز معیار و شاخصی ارزنده برای نوشته‌های خلاقانه است.»

لوک الیس، رئیس اجرایی گروه من بوکر که حامی اصلی این جایزه است، گفت: «برگزاری جشن پنجاهمین سالگرد تاسیس جایزه بوکر در حقیقت جشن نیم قرن درخشش ادبیات است. ما مفتخریم که نقش مهمی در حمایت از ادبیات و پیشرفت ادبی جامعه داریم. امیدواریم در آینده نیز این جایزه بتواند انگیزه خوبی برای نویسندگان نسل‌های بعدی باشد.»

 این جشن در تاریخ 6 تا 8 جولای سال 2018 (15-17 تیر 1397) در مرکز «ساوتبانک» شهر لندن برگزار خواهد شد. در طول دو روز برگزاری این مراسم قرار است برنامه‌های متنوعی از جمله گفتگو و مباحثه با برندگان و نامزدهای این جایزه اجرا شود.مایکل اونداتیه، نویسنده کتاب «بیمار انگلیسی» و برنده جایزه من بوکر در سال 1992 میلادی از جمله کسانی خواهد بود که در این مراسم به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.


جایزه ادبی من بوکر در سال 1968 میلادی تاسیس و نخستین بار به نویسنده انگلیسی پی.اچ نیوبی تعلق گرفت. جرج ساندرز نیز آخرین برنده این جایزه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها