سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
انتشار سه کتاب در حوزه صنعت گردشگری ایران و جهان

سه عنوان کتاب جدید در حوزه‌ صنعت گردشگری در ایران و جهان توسط انتشارات جهاددانشگاهی روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) سه عنوان کتاب با نام‌های «میراث و گردشگری فرهنگی»، «مجموعه مقالات نخستین دوره سلسله نشست‌های چشم‌انداز صنعت گردشگری در ایران»، «مدیریت منابع انسانی در صنعت جهانگردی و میهمان نوازی» از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی در عرصه صنعت گردشگری وارد بازار نشر شد.

میراث و گردشگری فرهنگی
رحیم یعقوب‌زاده و زهرا مناف‌ زاده‌ هیر در کتابی با عنوان «میراث و گردشگری فرهنگی» به نقش فرهنگ در توسعه گردشگری و میراث فرهنگی پرداخته‌اند. در این کتاب سعی شده است اساسی‌ترین مباحث میراث فرهنگی و گردشگری فرهنگی مطرح شود و در نهایت مجموعه مقررات و منشور گردشگری فرهنگی و میراث فرهنگی آورده شده است.

نویسندگان این کتاب هر آنچه که لازمه شناخت گردشگری و توسعه فرهنگی آن در یک جامعه است در قالب پنج فصل در کتاب آورده‌اند که سعی شده است گردشگری فرهنگی و میراث فرهنگی ایران به شکل جامعی مورد کنکاش و بررسی قرار گیرد.

فصل اول اهمیت و مفاهیم گردشگری، اهداف و پیشینه موضوع توضیح داده شده است. در فصل دوم به وضعیت گردشگری بین‌المللی و تاریخچه آن در خارج و ایران پرداخته است. فصل سوم به طور مفصل به توضیح عناصر گردشگری و اینکه گردشگری واجد اثرات منفی و مثبت فراوانی است مهمترین تاثیری که گردشگری در حوزه‌های اجتماعی - فرهنگی دربردارد مورد بحث قرار گرفته است.

در فصل چهارم و پنجم میراث مادی و معنوی ایران و گردشگری فرهنگی و راهکارهایی به منظور حل مشکلات و رفع موانع توسعه گردشگری فرهنگی تحت عنوان نتیجه‌گیری ارائه شده است.

کتاب «میراث و گردشگری فرهنگی» در 240 صفحه، شمارگان یک‌هزار نسخه و به قیمت 14 هزار تومان از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شد.

چشم‌انداز صنعت گردشگری در ایران
کتاب «چشم‌انداز صنعت گردشگری در ایران» توسط رحیم یعقوب‌زاده و دکتر سعید پور‌علی به رشته تحریر در آمده است. این کتاب مجموعه مقالاتی درباره صنعت گردشگری در نخستین دوره نشست‌های چشم‌انداز صنعت گردشگری در ایران با گفتار‌هایی از دکتر پرویز کردوانی، دکتر نعمت‌الله فاضلی، ایرج افشار سیستانی، دکتر شهرود امیر انتخابی، دکتر محمد تقی رهنمایی، دکتر ابراهیم حاجیانی و دیگر استادان حوزه‌ جغرافیا و گردشگری تدوین شده است.

کتاب «مجموعه مقالات نخستین دوره سلسله نشست‌های چشم‌انداز صنعت گردشگری در ایران» در 213 صفحه، شمارگان یک‌هزار نسخه به قیمت 12 هزار و 500 تومان از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به چاپ رسید.

مدیریت منابع انسانی در صنعت جهانگردی و میهمان‌نوازی
کتاب «مدیریت منابع انسانی در صنعت جهانگردی و میهمان نوازی» به قلم پروفسور دنیس نیکسون با ترجمه دکتر سید مجتبی محمودزاده، فاطمه تقی‌پور و مهسا سلطانی در دوازده فصل منتشر شد.

«مدیریت منابع انسانی و صنعت گردشگری و مهمان‌نوازی»، «مدیریت منابع انسانی بین‌الملل»، «فرهنگ سازمانی»، «بازار کار»، «جذب و انتخاب»، «فرصت‌های برابر و مدیریت تنوع»، «آموزش و توسعه»، «مدیریت عملکرد و ارزیابی عملکرد»، «استراتژی‌های جبران خدمات و پاداش در صنعت مهمان‌نوازی و گردشگری»، «مشارکت و مداخله در روابط کارگری»، «امور رفاهی و بهداشت و ایمنی» و «رویه‌های انظباطی و رسیدگی به شکایات» عناوین فصل‌های کتاب را تشکیل می‌دهند.

این کتاب حاصل تمایل دیرینه به درک چگونگی مدیریت افراد در سازمان‌های گردشگری و مهمان‌نوازی است. هدف کتاب مدیریت منابع انسانی در صنعت جهانگردی و میهمان نوازی و حل برخی ابهامات در زمینه نیروی انسانی فعال در این صنعت است. این کتاب منبعی در زمینه مدیریت منابع انسانی استاندارد برای بخش گردشگری و مهمان‌نوازی است.

پروفسور دنیس نیکسون، نویسنده کتاب به بررسی دیدگاه‌های مختلف در مورد دو مفهوم گردشگری و مهمان‌نوازی پرداخته است. این دو مفهوم از بسیاری جهات دارای اشتراکاتی هستند که میل به مترادف دانستن آنها را تقویت می‌کند؛ در مقابل دیدگاه‌هایی هم در کتاب  وجود دارد که بین این دو مفهوم تمایز قائل می‌شوند.

کتاب «مدیریت منابع انسانی در صنعت جهانگردی و میهمان نوازی» در 384 صفحه، شمارگان 500 نسخه و قیمت 19 هزار تومان توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبایی روانه بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها