چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
پرداخت خسارت ناشران آسیب دیده از باران آغاز شد

قائم مقام رئیس سی‌اِمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از آغاز پرداخت خسارت‌های وارد شده به ناشران آسیب دیده از باران خبر داد و گفت: قطعا کار پرداخت خسارت‌ها تا پیش از پایان نمایشگاه کتاب به صورت کامل انجام می‌شود.

امیر مسعود شهرام نیا در گفت‌وگ و با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره آخرین وضعیت پیگیری ناشران خسارت دیده از باران در نمایشگاه کتاب عنوان کرد: در بارندگی عصر جمعه، کتاب‌ها و قفسه‌های تعدادی از ناشران ما آسیب دید. بر این اساس کارگروهی متشکل از نماینده شهرداری تهران، نماینده بیمه، نماینده صنف که مدیر همان سالن‌ها است و نماینده وزارت ارشاد تشکیل شد.

وی ادامه داد: این کارگروه بلافاصله پس از این اتفاق کار خود را شروع کردند و بخش به بخش به سالن‌ها و ناشران خسارت دیده سر زدند و گزارشی وضعیت آنها و میزان خسارت‌های وارده دریافت کردند که تا کنون تهیه گزارش وضعیت برخی بخش‌ها مانندکودک، آموزشی و دانشگاهی تمام شده است.

قائم مقام رئیس سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با درباره میزان خسارت‌های برآورد شده در هر بخش عنوان کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده تا کنون در بخش کودک 65 میلیون تومان، در بخش آموزشی 43 میلیون تومان و در بخش دانشگاهی نیز بیش از 30 میلیون تومان خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه کار پرداخت این خسارت‌ها به ناشران از امروز آغاز شده، گفت: طبیعتا اگر می‌خواستیم برای پرداخت خسارت‌های وارد شده به ناشران منتظر بیمه بمانیم، زمان زیادی می‌بُرد تا این خسارت‌ها جبران شود؛ بر این اساس دوستان ما در شهرداری قبول زحمت کردند و قرار شد پرداخت‌ها به مرور انجام شود و در ادامه بیمه هر مبلغی را که با کسر فرانشیز و درصدهایی دیگر به ما بدهد، به شهرداری پرداخت کنیم.

شهرام‌نیا افزود: متولی موضوع در شهرداری سازمان زیباسازی مشخص شده و چون چادرها را سازمان زیباسازی از طرف شهرداری نصب کرده بود، خودشان هم قبول زحمت کردند تا پرداخت خسارت‌های ناشی از آبدیدگی چادرها را انجام دهند که از امروز صبح پرداخت خسارت‌ها آغاز شد و قطعا تا پیش از پایان نمایشگاه کار پرداخت خسارت‌ها پایان می‌یابد.

وی همچنین درباره نحوه تعیین میزان پرداختی‌ها به ناشران گفت: معمول این روال این است که ناشران کتاب‌هایی را که آسیب دیده و دیگر نمی‌توانند بفروشند، به صورت متوسط با کسر 20 درصد مبلغ کتاب به دوستان ما در شهرداری تحویل دهند تا این کتاب‌ها در ادامه در بخش‌های مورد نیاز شهرداری استفاده شود. همچنین برآورد خسارت‌ها و مبالغ پرداختی روالی کاملا دو طرفه داشته و اینگونه نبوده که مبالغ به صورت یکطرفه تعیین شود و صورتجلسه آن به امضای دوطرف ناشر و شهرداری رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها