پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
چاپ کتابی علیه مردسالاری ایرانی‌ها  در دوره قاجار

کتاب «آداب مردی و تربیت نسوان» تالیف علی باغدار‌دلگشا از زبان خود مردان به نقادی جامعه مَردمَدار ایران در دوره قاجار پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «آداب مردی و تربیت نسوان» تالیف دکتر علی باغدار‌دلگشا به نقد مَردمَداری در دوره قاجار می‌پردازد.

پشت جلد کتاب آمده است: «آداب مردی و تربیت نسوان دو رساله از اواخر دوره ناصری و اوایل دوره مظفری با موضوع نقد مَردمَداری دوران قاجار است. آداب مردی، رساله‌ای منظوم توسط امیراصلان در سال 1304 قمری/ 1265 شمسی و تربیت نسوان نیز رساله‌ای منثور و شبه‌ترجمه از یوسف‌خان مستوفی است که در سال 1318 قمری / 1279 شمسی تدوین شد.

این دو رساله نشان می‌دهند که نخستین نقادان جامعه مَردمَدار ایران در دوره قاجار، خودِ مردان بوده‌اند. موضوع‌محوری این دو رساله: «نقد آداب و نوع رفتار مَردمَدارانه مردان با زنان» و نقد «برخی آداب اجتماعی غلط در دوره قاجار» است. آداب مردی و تربیت نسوان، مهم‌ترین راه تغییر وضعیت اجتماعیِ زنان در زمان خود را فراهم کردن زمینه‌های آگاهی برای جامعه ایران دانسته‌اند.»

کتاب «آداب مردی و تربیت نسوان» از سوی انتشارات شیرازه در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نشانی سالن ملل، راهرو 4، غرفه 6 به علاقه‌مندان عرضه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها