پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
گرانمایه‌پور: کتاب «شبکه‌های خشم و امید» را برای آخر هفته بخوانید/ تاثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی بر مبارزات سیاسی

علی گرانمایه‌پور، مدرس دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی کتاب «شبکه‌های خشم و امید» را برای مطالعه ایام پایانی هفته پیشنهاد کرد.

علی گرانمایه‌پور، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «شبکه‌های خشم و امید» با عنوان فرعی جنبش‌های اجتماعی در عصر اينترنت را برای مطالعه ایام پایانی هفته پیشنهاد کرد و افزود: این کتاب نوشته مانوئل کاستلز است که مجتبی قلی‌پور آن را تصحیح و ترجمه کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امروز جنبش‌های اجتماعی بسیاری از فضای مجازی شکل می‌گیرد خواندن این کتاب برای مخاطبان خالی از فایده نخواهد بود.

وی افزود: شبکه‌های اجتماعی بر جنبش‌های اجتماعی و مبارزات سیاسی تاثیرگذار بودند و این کتاب نیز از نخستین پژوهش‌ها در این باره است. نویسنده کتاب مانوئل کاستلز از نظریه‌پردازان برجسته جامعه اطلاعاتی است. او در این کتاب تلاش کرده به فهم ما از این جنبش‌ها کمک کند. جنبش مردم کشورهای ایسلند، مصر، تونس، اسپانیا و خیزش‌های عربی و جنبش اشغال وال استریت در امریکا در این کتاب بررسی شدند.

به گفته گرانمایه‌پور، جنبش‌های مطالعه شده در این کتاب و جنبش‌های اجتماعی که در سراسر جهان آ‎غاز شده‌اند، از یک بحران اقتصادی ساختاری و بحران مشروعیت در حال نشأت گرفته است. بحران مالی‌ که از سال 2008 به این سو بنیان‌های سرمایه‌داری اطلاعاتی جهانی را لرزاند.

این مدرس دانشگاه در پایان گفت: این کتاب را نشر مرکز در سال 1393 منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها