چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
جعفری‌پور: طرح «تابستانه کتاب» برای ناشران دانشگاهی موثر است/ تازه‌‌های «آثار‌سبحان» و پرفروش‌ترین‌های نشر پزشکی

مرتضی جعفری‌پور، مدیرمسئول انتشارات «آثار سبحان» ضمن اشاره به تازه‌های این نشر طرح «تابستانه کتاب» را برای ناشران دانشگاهی موثر دانست.

مرتضی جعفری‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره تاثیر اجرای طرح «تابستانه کتاب» اظهار کرد: با اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه کتاب در برپایی طرح تابستانه کتاب بعد از پایان ماه مبارک رمضان شاهد بهبود نسبی بازار نشر هستیم؛ این در حالی است که بعد از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازار نشر شرایط  نامطلوبی را تجربه کرد. تعطیلی دو کتابفروشی و به اصطلاح پاس نشدن چِک‌ ناشران از تبعات این وضعیت است.
 
مدیرمسئول انتشارات «آثار سبحان» با تاکید بر لزوم توجه به تبلیغ طرح «تابستانه کتاب» افزود: تبلیغات درباره طرح «تابستانه کتاب» باید تقویت شود چراکه به‌نظر می‌رسد چندان برای مخاطبان و ناشران شناخته شده نیست. همه رسانه‌‌ها اعم از دیداری و شنیداری باید در جریان تبلیغ این طرح مشارکت کنند.
 
این فعال حوزه نشر دانشگاهی با انتقاد از کاهش شمارگان کتاب گفت: شمارگان کتاب در بیش از دو دهه گذشته زیر دو هزار نسخه نبود درحالی که امروز خبر شمارگان 500 نسخه کتاب و گاهی کمتر به گوش می‌رسد.
 
جعفری‌پور درباره فعالیت در حوزه نشر دیجیتال اظهار کرد: دغدغه اصلی، احتمال سرقت محتوای کتاب است که با توجه به نبود قانون کپی‌رایت در ایران شدت می‌گیرد. بنابراین برای فعالیت «آثار سبحان» در حوزه نشر دیجیتال تمایل چندانی وجود ندارد.
 
این ناشر تخصصی کتاب‌های پزشکی درباره تازه‌های «آثار‌سبحان» افزود: «زندگی بدون سرطان»، «آناتومی عمومی (برای دانشجویان پرستاری، مامایی و پیراپزشکی)» و «فیزیولوژی پزشکی گایتون 2016 جلد 1»، «اصول فیزیک پزشکی هسته‌ای» و «فرآیندهای نوین تصفیه فاضلاب» از کتاب‌های جدید «آثار‌سبحان» است.
 
جعفری‌پور با اشاره به پرفروش‌ترین‌های نشر پزشکی گفت: «اصول رفرنس‌نویسی با نرم‌افزار ENDNOTE» نوشته مشترک حسن رسولی، کامران منصوری و غزاله گنجی‌پور، «بانک سوالات انفورماتیک پزشکی» محمد ایمانی، امیر ایمانی، نسرین نعمتی، «بیوشیمی هارپر 2012 (جعفر‌نژاد) همراه با CD تک جلدی» و «فیزیک پرتودرمانی خان 2014» و «داروهای ژنریک ایران(دسته بندی شده) با اصطلاحات جدید» از جمله کتاب‌های پرفروش مجموعه انتشاراتی «آثار‌سبحان» است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها