یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
«پاسخ به شبهات پیرامون خورشید ولایت» با ویراست جدید منتشر شد

چاپ دوم کتاب «پاسخ به شبهات پیرامون خورشید ولایت» نوشته حسین احسانی‌فر لنگرودی با ویراست جدید از سوی انتشارات «دلیل ما» راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) دومین چاپ کتاب «پاسخ به شبهات پیرامون خورشید ولایت» نوشته حسین احسانی‌فر لنگرودی، با ویراست جدید در 9 فصل از سوی انتشارات «دلیل ما» منتشر شد.

«ضرورت وحدت مسلمانان»، «آتش زدن خانه فاطمه (س) در منابع اهل سنت»، «شهادت محسن بن علی (ع)»، «عقد اخوت پیامبر و علی (ع) در منابع اهل سنت»، «بررسی خشم فاطمه (س) در منابع اهل سنت»، «چرا علی (ع) سکوت کرد؟»، «علی (ع) در منابع اهل سنت»، «عصمت پیامبران و عملکرد همسران» و «جنگ جمل و عملکرد سران فتنه» فصل‌های کتاب را تشکیل می‌دهند.
 
کتاب «پاسخ به شبهات پیرامون خورشید ولایت» نخستین‌بار در سال 1391 در 244 صفحه و در قطع رقعی منتشر شد و اکنون چاپ جدید این کتاب با ویراست جدید در 270 صفحه وزیری منتشر شده است.
 
نویسنده این کتاب در قالب 9 فصل، به تبیین شبهات اهل سنت درباره مقاطع تاریخی زندگی امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) پرداخته است.
 
فصل نخست با عنوان «ضرورت وحدت مسلمانان» بیانگر شیطنت تفرقه‌افکنان و کارکرد شیطان منافق و مفهوم واقعی وحدت مسلمانان و لوازم آن است.

دومین فصل کتاب به ماجرای هجوم سردمداران سقیفه به خانه وحی اختصاص دارد. نویسنده در این فصل مستندات این اتفاق را در منابع اهل سنت یافته و معرفی کرده است.

فصل سوم کتاب شهادت حضرت محسن بن علی (ع) را به تصویر کشیده و چهارمین فصل مرتبط با منابع اهل سنت درباره عقد اخوت پیامبر و امیرالمومنین (ع) است.
 
نویسنده در فصل پنجم به بررسی مساله خشم حضرت زهرا (س) و نفرین آن حضرت بر دشمنان پرداخته و سکوت امیرالمومنین (ع) نیز موضوع محوری ششمین فصل کتاب است. در این فصل امیرالمومنین (ع) به عنوان شاخص ایمان و کفر در روایات معرفی شده است.
 
هفتمین فصل کتاب با شرح و بسط این موضوع سکوت امیرالمومنین (ع) به بررسی صفات و سرانجام معرفی دشمنان حضرت علی (ع) پرداخته است. در فصل هشتم با عنوان «عصمت پیامبران و عملکرد همسران» عمکرد برخی همسران پیامبر (ص) و مسئولیت و جایگاه «ام المومنین» در قرآن تدوین شده است.
 
تجزیه مفصل جنگ جمل و عملکرد سران فتنه و گفتارهای عایشه، طلحه و زبیر نیز موضوعات محوری فصل پایانی کتاب هستند.
 
چاپ دوم کتاب «پاسخ به شبهات پیرامون خورشید ولایت» با ویراست جدید با شمارگان یک‌هزار نسخه در 270 صفحه، به بهای 12 هزار تومان از سوی انتشارات «دلیل ما» راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها