دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
هاشم زاده: افزایش بودجه یکی از جدی‌ترین و ماندگارترین اقدامات دوره اخیر کتابخانه ملی است

معاون پشتیبانی، امور حقوقی و استان‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی، با بیان اینکه در سال 91 بودجه سازمان 50 میلیارد تومان بود، گفت: بودجه سازمان نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، محمد هاشم‌زاده درباره برنامه‌ریزی بودجه در سال 94، اظهار کرد: ما نظام برنامه و بودجه را برای اولین بار سال 94 در سازمان اجرایی کردیم. در واقع امروز 700 برنامه برای همه معاونت‌ها و ادارات کل و اداره‌ها تا نفرات و حتی در استان‌ها مشخص شده است.

وی با اشاره به اهمیت داشتن برنامه در مدیریت جدید سازمان اشاره و با بیان اینکه در چنین شرایطی با داشتن نظام برنامه و بودجه، محوریت با بودجه نیست، افزود: البته که انتظارات به‌رغم وجود ملاحظات و محدودیت‌های مالی، درسال گذشته بالا بود، چراکه طی 37 سال گذشته، سال 94، بدترین وضعیت بودجه‌ای را در کشور داشتیم.

معاون پشتیبانی، امور حقوقی و استان‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی، با تاکید بر اینکه درآمدهای سال گذشته دولت در خوش‌بینانه‌ترین حالت، 23 تا 25 میلیارد دلار بوده که در همه حوزه‌های دولت تأثیر گذاشت، تصریح کرد: به همین دلیل برای اولین بار در بحث نظام برنامه و بودجه، برنامه‌ها و بودجه‌ها را عملیاتی و اجرایی کردیم. با تشکیل الگو و کمیته‌ای با حضور ریاست سازمان و معاونت‌ها، برنامه‌ها را مصوب و هر سه ماه یک بار، نظام گزارش‌گیری ایجاد کردیم.

هاشم زاده ادامه داد: در این شرایط چهار مرحله تشخیص و ضرورت پرداختن به برنامه، تخصیص بودجه، اجرا و نظارت در نظر گرفته شد تا بتوانیم به بهترین نتیجه و اهداف مطلوب و مورد نظر سازمان دست پیدا کنیم.

وی همچنین با اشاره به افزایش بودجه سازمان به عنوان یکی از جدی‌ترین و ماندگارترین اقدامات دوره اخیر یاد کرد و گفت: سال 91 بودجه سازمان نزدیک 50 میلیارد تومان بود که این رقم در سال 92 به 44 میلیارد تومان رسید. در سال 93 سازمان را با این بودجه تحویل گرفتیم که توانستیم 11 میلیارد تومان دیگر به این بودجه اضافه کنیم. برای سال 94 نیز بودجه را به 64 میلیارد تومان افزایش دادیم که این رقم در سال 95 افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها