دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲
میرهادی: مردم ما از نظر علم، هنر و ادبیات بسیار غنی هستند/ انصاری: خرید «فرهنگنامه کودک و نوجوان» سبب تقویت بدنه تالیف می‌شود

توران میرهادی در مراسم پنجاه و سومین سالگرد تأسیس شورای کتاب کودک اظهار کرد: در تمام طول دورانی که فعالیت می‌کردم متوجه شدم که مردم ما از نظر علم، هنر و ادبیات بسیار غنی هستند و پیشینیان ما توانستند این سرزمین را در طول تاریخ حفظ کنند و به شکلی درآوردند که همیشه مردم بتوانند به آن افتخار کنند و از شعرا و فلاسفه آموزش ببینند و زندگی خویش را اداره کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پنجاه و سومین سالگرد تأسیس شورای کتاب کودک در مراسمی با حضور طیف گسترده‌ای از مسئولان فرهنگی کشور در زمینه کودک و نوجوان، ناشران، پدیدآورندگان و علاقه‌مندان به ادبیات کودک، عصر دوشنبه 17 اسفند 94 در تالار مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

مردم ما از نظر علم، هنر و ادبیات بسیار غنی هستند 
توران میرهادی، نویسنده و از بنیانگذاران شورای کتاب کودک در مراسم پنجاه و سومین سالگرد تأسیس این نهاد گفت: در تمام طول مدتی که در دبستان فرهاد کارمی‌کردم، سعی کردم بچه‌های این سرزمین فرهنگ و ثروت خود را بشناسند و بر اساس آن بیندیشند و پیش روند و براین اساس هم در شورای کتاب کودک عمل کردم.

وی ادامه داد: از وقتی همسرم درگذشت، اندوخته‌ای را برایم به میراث گذاشت و از من خواست با آن کار مفیدی برای مردم انجام دهم و من هم این سرمایه را به شورای کتاب کودک آوردم و در این مجموعه از کمک‌های بی‌دریغ کتابداران و دیگر همکاران از نظر معنوی برخوردار شدم. در تمام طول دورانی که فعالیت می‌کردم متوجه شدم که مردم ما از نظر علم، هنر و ادبیات بسیار غنی هستند و پیشینیان ما توانستند این سرزمین را در طول تاریخ حفظ کنند و آن را به شکلی درآوردند که همیشه مردم بتوانند به آن افتخار کنند و از شعرا و فلاسفه آموزش ببینند و زندگی خویش را اداره کنند.

میرهادی در ادامه اظهار امیدواری کرد که کودکان ونوجوانان این سرزمین بدانند که لحظه لحظه مملکتشان سرشار از تاریخ و انسانیت است و در پیشبرد هدف‌های سرزمینشان بکوشند.

خرید «فرهنگنامه کودک و نوجوان» سبب تقویت بدنه تالیف می‌شود
نوش‌آفرین انصاری، دبیر شورای کتاب کودک نیز در این مراسم اظهار کرد: بسیار خرسندم که امروز توانستیم از شانزدهمین جلد فرهنگنامه کودک و نوجوان دراین مراسم رونمایی کنیم و از همه دوستانی که با ما در تولید این کتاب مرجع همکاری کردند تشکر می‌کنم. هرچند سه جلد آخر این فرهنگنامه بعد از 6 سال توقف در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

وی فرهنگنامه را اثری بسیار شگفت‌انگیز عنوان کرد و گفت: تا زمانی که کسی این اثر ارزشمند را مطالعه نکند نمی‌تواند به ویژگی‌های شگفت‌انگیزش پی ببرد و ما باید تلاش کنیم که با خریداری بیشتر فرهنگنامه در تقویت بدنه تالیف کتاب در کشورمان حمایت کنیم.

انصاری در ادامه سخنانش از توران میرادی به دلیل زحماتش در شورای کتاب کودک و  تولید فرهنگنامه کودکان و نوجوانان تشکر و قدردانی کرد و در ادامه این کتاب را به ایران گرگی، سرویراستار این فرهنگنامه تقدیم کرد.

دبیر شورای کتاب کودک همچنین از پرویز کلانتری، فریده فرجام و منوچهر انور یاد کرد و در  ادامه به فعالیت‌های شورای کتاب کودک در سالی که گذشت اشاره کرد و گفت: در سال گذشته فعالیت‌های مختلفی از سوی شورا و نهادهای مرتبط با آن انجام شد که از آن جمله می‌توان به حرکت موسسه مادران و استقرارش در مجلس جدیدش و تاسیس نخستین خانه فرهنگ در روستای مزگاه نوشهر اشاره کرد. همچنین تاسیس کتابخانه، اسباب بازی خانه و موزه محلی توسط پروژه بین‌المللی منارید و تولد سه کتابخانه درسیستان و بلوچستان از سوی گروه توسعه کتابخانه‌های کوچک شورا، داوری جایزه آذریزدی با حمایت موسسه ریحانه‌الرسول، درخشش شهره یوسفی به عنوان نماینده شورای کتاب کودک در IBBY و حضور هیات تاثیرگذار شورا در جشنواره رومی در نروژ از دیگر فعالیت‌هایی است که انجام شده است.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها