سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
فرصت‌های آموزشی در کتاب «انشتین از فلش کارت استفاده نمی‌کرد»

کتاب «انشتین از فلش کارت استفاده نمی‌کرد» حاوی «فرصت‌های آموزشی» و بخش‌هایی است که با اتکا بر آنها می‌توانید مهارت‌های نهفته کودکان خود را کشف کنید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «انشتین از فلش کارت استفاده نمی‌کرد» نوشته کتی هیرش پازک، روبرتا گولینکف و دیان ایر با ترجمه شاپور پشابادی از سوی انتشارات دانژه منتشر شده است.

به گفته مولفان اثر، صفحات این کتاب نوشته شده است تا داستان مهم رشد کودک را با والدین،‌ دست‌اندرکاران و تصمیم‌گیرندگان سیاسی به اشتراک بگذارد. حوزه مطالعاتی کودکان و بچه‌های نوپا، در چهار دهه قبل، انفجار بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است و خوشبختانه ما و دانشکده‌های گوشه و کنار جهان بخشی از این انقلاب هستیم. ما در کسوت دانشمندانی که، در این حوزه پژوهشی،‌ بیش از 25 سال کار کرده‌ایم و نیز در مقام پدر و مادر حقیقتاً می‌خواهیم به والدین و کودکان کمک کنیم تا زندگی خود را بازیابند. از شما می‌خواهیم داستان رشد بچه‌ها را بدانید تا بتوانید بر اساس شواهد علمی، تصمیماتی عاقلانه بگیرید و دانش خود را در خانه، کلاس درس و سیاست‌گذاری‌های مربوط به کودکان به‌کار بندید.

فقط کوچکی از آنچه رسانه‌ها درباره تحقیقات مربوط به رشد کودکان گزارش می‌کنند حاوی حقایق علمی است. داستان‌های خبری و آگهی‌های تبلیغاتی به والدین می‌گویند اسباب‌بازی‌ها ذهن‌های بهتری می‌سازند و نوزادان و کودکان نوپا نوابغ ریاضی هستند. در اینجا به شکل مستقیم گزارش می‌کنیم، حوزه یادگیری واقعی کودکان را شرح می‌دهیم و کمک خواهیم کرد از نشریات علمی فراتر بروید و به کاربردهای عملی تحقیقات برسید.

در بخشی از مقدمه کتاب می‌خوانیم: «کتاب حاوی «فرصت‌های آموزشی» و بخش‌هایی است که با اتکا بر آنها می‌توانید مهارت‌های نهفته کودکان خود را کشف کنید. کتاب به شما نیرو می‌بخشد از وسوسه تلاش برای خلق نوابغ کم‌سن‌وسال در امان بمانید؛ در عوض شما را به آموزه‌هایی مجهز می‌کند که به‌وسیله آنها می‌توانید کودکانی شاد،‌‌ سالم و باهوش پرورش دهید.
 
پروفسور الکیند و بسیاری دیگر زنگ خطر را به صدا درآورده‌اند. متخصصان بسیاری پیرامون اضطراب‌های بی‌مورد کودکان و والدین در دنیای شتابان کنونی کتاب نوشته‌اند. اما آنچه کتاب حاضر انجام می‌دهد فراتر از به صدا درآوردن زنگ خطر است: کتاب ما یک مجموعه پیشنهادهای اصلاح‌گرانه ارائه می‌کند. بازی برابر است با یادگیری. چرایی این موضوع را با اتکا بر شواهدی که دانشمندان جمع‌آوری کرده‌اند خواهید فهمید. با خواندن این کتاب از یک منظر جدید و هیجان‌انگیز به کودکان خود نگاه خواهید کرد و درک عمیق‌تری از توانایی‌ها و نیازهای واقعی آنها به‌دست خواهید آورد.»

نویسندگان تاکید می‌کنند، فصل‌های پیش رو یک مجموعه معمولی بچه‌داری نیست. این کتاب به شما نخواهد گفت چه موقع نوزاد را به آروغ زدن وادار کنید،‌ یا چگونه کودک پیش‌دبستانی خود را ادب کنید. به‌جای این قبیل امور از نحوه خلق حیاتی متعادل‌تر برای خود و خانواده سخن می‌گوید. اطلاعاتی که به شما می‌دهیم،‌ از فیلتر گزافه‌گویی‌های رسانه‌ای و بازاریابی نگذشته و مستقیماً از آزمایشگاه،‌ به کلاس درس و پذیرایی خانه شما رسیده است. اگر سخنان متخصصان را درک کنید با دیدی انتقادی و واقع‌گرایانه گزارش‌های رسانه‌ای دیگر را مطالعه خواهید کرد. از همه مهم‌تر، در مقام والدین و آموزگاران نسل بعد،‌ آمادگی می‌یابید با اعتماد به نفس بیشتری به جلو گام بگذارید.

کتاب «انشتین از فلش کارت استفاده نمی‌کرد» نوشته کتی هیرش پازک، روبرتا گولینکف و دیان ایر با ترجمه شاپور پشابادی با شمارگان هزار و 100 نسخه در 383 صفحه به بهای 18 هزار تومان از سوی انتشارات دانژه منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها