سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
«نوابغ و مشاهیر معلول جهان» به چاپ هشتم رسید

چاپ هشتم کتاب «نوابغ و مشاهیر معلول جهان» اثر منصور بُرجیان از سوی انتشارات سروش راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) برخی به علت نداشتن درک درست و جهان‌بينی صحيح و فقر فرهنگی، معلوليت را به عجز و ناتوانی تعبير كرده و معلولان را كمتر مورد توجه قرار داده‌اند اما در کتاب «نوابغ و مشاهیر معلول جهان» بر اين موضوع كه در خلق آثار بديع و بی‌بديل، اين مغز و روان است كه خلاق و سازنده است، نه اعضای فيزيکی انسان، تاكيد شده است.
 
منصور برجيان، نویسنده این کتاب نیز خود از ناحيه دو پا فلج است. وی در این کتاب به دنيای مخترعان، دانشمندان و هنرمندان معلول جهان قدم گذاشته و نقص جسمانی را در مقابل روح بزرگ و باعظمت آن‌ها كوچک دانسته است.
 
وی در کتابش علاوه بر ارائه زندگی‌نامه نوابغ و مشاهیر معلول، به پرسش‌های عامه مردم درباره این‌که نوابغ و مشاهیر معلول چگونه مردمی بوده‌اند، چگونه و از چه راه می‌زیستد، خلق و خوی و زندگی شخصی‌شان چگونه بوده، خوشبخت بوده‌اند یا نه، در عشق و ازدواج احوال آن‌ها به چه منوال بوده، با عامه مردم و دانشمندان و ادیبان بزرگ چه ارتباطی داشته‌اند، چگونه به این موفقیت‌ها رسیده‌اند، این موفقیت‌ها چه تاثیری در زندگی مادی و معنوی آن‌ها داشته و این‌که چگونه توانسته‌اند بر مشکلات معلولیت خود فائق آیند و مسیر تکامل و تعالی را شایسته طی کنند، پاسخ گفته است.  

مولف در اين كتاب به زندگی نوابغی همچون هلن كلر، ابراهيم خان زند، آلبرت اينشتين، لودويک بتهوون، سارا برنارد، نوعلی برومند، غلامحسين بنان، خورخه لوئيس بورخس، مارسل پروست، لويی بريل، جوزف پوليتزر، ادگار دگا، ميگوئل دو سروانتس ساودرا، رودكی، فرانكلين دلانو روزولت، نجفقلی سرشار قراچه داغی، حسين طه، جان فورد، محمد قاضی، فوانسيسكو گويا و هومر پرداخته است.
 
چاپ هشتم کتاب «نوابغ و مشاهیر معلول جهان»  با شمارگان یک‌هزار نسخه در 230 صفحه، به بهای 12 هزار تومان از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها