دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
امیر پوردستان: آمریکایی‌ها نگران ادبیات سیاسی جدید در ایران پس از انقلاب بودند/ قطع وابستگی ایران به امریکا در 72 رشته علمی

امیرپوردستان در نخستین «جشنواره ایده‌پردازان برتر نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران» گفت: آمریکایی‌ها پس از انقلاب اسلامی نگران این بودند که ادبیات تازه‌ای در این کشور شکل گرفته است که می‌تواند به سایر کشور‌های منطقه هم تسری یابد. من در کتابی می‌خواندم که ما در 72 رشته علمی به آمریکا وابسته بودیم!

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) نخستین «جشنواره ایده‌پردازان برتر نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران» صبح امروز 30 آذرماه 1394 با حضور امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد.

امیر پوردستان در این مراسم با بیان این که آماده بودن نیروی نظامی دارای برکات زیادی در یک کشور است، گفت: اعتماد به نفس نیروی نظامی، نخستین برکت آمادگی نیروی نظامی در یک کشور است. ایجاد امنیت روانی برای مردم از دیگر برکات آمادگی نیروی نظامی است. وقتی مردم می‌بینند نیروی نظامی آماده است، دلشان قرص می‌شود. همچنین، بازدارندگی برکت دیگر این آمادگی است.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه به منافعی که ایران در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی برای آمریکا داشت، اشاره کرد و افزود: آن‌ها نگران فروش نرفتن اجناس خود نبودند و در مقابل آن چندین برابر نفت از کشور استخراج می‌کردند. ایران ژاندارم منطقه بود و در برابر ارتش سرخ مقابله می‌کرد. آمریکایی‌ها پس از انقلاب اسلامی نگران این بودند که ادبیات تازه‌ای در این کشور شکل گرفته است که می‌تواند به سایر کشور‌های منطقه هم تسری یابد. آن‌ها با شوک ژئوپولتیک مواجه شدند. من در کتابی می‌خواندم که ما در 72 رشته علمی به آمریکا وابسته بودیم!
 
وی با بیان این‌که آن‌ها تلاش‌های خود را برای براندازی جمهوری اسلامی از 23 بهمن 1357 آغاز کرده بودند، گفت: تحریم اقتصادی، ترور‌های کور و هوشمند، جداکردن کردستان از ایران و در نهایت، جنگ تحمیلی هشت ساله توطئه‌های آن‌ها بود که با تدابیر و هدایت حضرت امام خمینی(ره) خنثی شد. جمهوری اسلامی ایران پس از این تهدید‌ها نه‌تنها ضعیف نشد بلکه فرهنگ جمهوری اسلامی به خارج از مرزها انتقال یافت و آمریکا با موج بیداری در سایر کشورها مواجه شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش یادآور شد: آمریکا پس از 11 سپتامبر با هدف جنگ با عراق و افغانستان به منطقه نیامده بود و مقابله با جمهوری اسلامی ایران هدف اصلی بود اما به دلیل آماده بودن ظرفیت‌های دفاعی در کشور و تدابیر رهبری دشمن‌شناس، ناکام شد و منطقه را ترک کرد. جنگ مذهب علیه مذهب راهبرد تازه آمریکا است. گروه‌های داعش و النصر زاییده این نوع تفکر‌ هستند. این‌ها نشان می‌دهد که ما در هر زمان با تهدید‌های متفاوتی مواجهیم و باید تدابیری برای رفع آن‌ها داشته باشیم.
 
امیر پوردستان تاکید کرد: ما اکنون به واسطه تحریم‌هایی که ایجاد شد توانستیم روی پای خود بایستیم. نباید بگذاریم که با ایجاد شدن نیاز به ایده برسیم. ایده‌پرداز فردی است که پیش از وقوع نیاز، آن چه دیگران در آیینه می‌بیند، او در خشت خام می‌‌بیند. صنایع دفاعی کشور اکنون پشتوانه عظیمی چون دانشگاه و جوانان را دارد. برای مقابله با تهدیدات باید از نخبگان و دانشجویان ایده‌پرداز با جدیت حمایت و پشتیبانی شود.

رونمایی از سه کتاب برتر پژوهشی
در پایان این جشنواره از سه کتاب «الگوی فرماندهی مطلوب از منظر رهبر انقلاب»، «ایده‌های جشنواره در حوزه‌های تخصصی» و «تاریخچه یگان‌های نزاجا» رونمایی شد.

امیر پوردستان در جمع خبرنگاران درباره این آثار توضیح داد: ما برای این جشنواره 300 ایده را که به دبیرخانه رسیده بودند، داوری کردیم که ایده‌های برتر در قالب کتاب «ایده‌های جشنواره در حوزه‌های تخصصی» منتشر شدند. همچنین، کتاب «الگوی فرماندهی مطلوب از منظر رهبر انقلاب» اثری است که بر پایه فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراکز نظامی تدوین شده است. این کتاب 150 مولفه فرماندهی را معرفی می‌کند و می‌تواند برای همه فرماندهان مفید باشد.

وی درباره کتاب «تاریخچه یگان های نزاجا» توضیح داد: این کتاب تاریخچه یگان‌های نزاجا را در بردارد و به عنوان منبع آموزشی در دانشگاه‌های نظامی تدریس خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها