دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
هفتاد و هفتمین زادروز مرتضی کاخی در انجمن شاعران ایران

«روشن تر از خاموشی» عنوان ویژه برنامه هفتاد و هفتمین زادروز مرتضی کاخی در انجمن شاعران ایران «روشن تر از خاموشی» است که در روز دوشنبه 25 آبان 94 ساعت 18 در انجمن شاعران ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ویژه برنامه هفتاد و هفتمین زادروز مرتضی کاخی در انجمن شاعران ایران، «روشن تر از خاموشی» است که در روز دوشنبه 25 آبان 94 ساعت 18 در انجمن شاعران ایران برگزار خواهد شد.

نام مرتضي كاخي با مجموعه شعر «روشن تر از خاموشي» كه آنتولوژي شعر معاصر ايران بود، در محافل ادبي پيچيد و براي علاقه‌مندان شعر، تبديل به نامي آشنا شد. اين كتاب با استقبال خوبي روبه‌رو شد و بلافاصله به چاپ دوم رسيد و پس از دوم خرداد 76 چاپ سوم اين كتاب هم مجوز گرفت. كاخي «قدر مجموعه گل» گزيده غزل ايران را هم منتشر كرد. 
 
مرتضی کاخی در آبان 1317 در تربت حیدریه به دنیا آمد. تحصیلات دبستانی را در آن شهر و دبیرستانی را در مشهد و دانشگاهی را در تهران ـ دانشگاه تهران ـ گذراند و در 24 سالگی دوره دکترای قضایی حقوق را به پایان برد در همان ایام وارد رسته سیاسی «دیپلماتیک» وزارت امور خارجه شد و تا سال 1360 در آنجا در ماموریت‌های سوییس، چکسلواکی و لندن بود پس از انقلاب کار‌دار سفارت ایران در لندن و سپس رییس اداره اول سیاسی در مرکز بود و آخرین شغل او مشاور عالی سیاسی بود که به افتخار بازنشستگی (در 40 سالگی) نایل شد کنار رفتن از خدمت سیاسی او را به علایقی که در زمینه فرهنگ و ادب داشت و پیش از ورود به رسته سیاسی وزارت امور خارجه، از طریق چاپ شعر و مقاله در جراید به آن می‌پرداخت، از نو پیوند داد. اکنون مشاور فرهنگی چند موسسه انتشاراتی و استاد حقوق مدنی در دانشگاه است.
 
انجمن شاعران ایران در نظر دارد روز دوشنبه 25 آبان ساعت 18 ویژه برنامه‌ای به مناسبت هفتاد و هفتمین زادروز مرتضی کاخی شاعر، منتقد و پژوهشگر در «کانون شعر و موسیقی تهران» برگزار کند.
 
«کانون شعر و موسیقی تهران» عنوان سلسله نشست های هفتگی با موضوع پیوند شعر با سایر رشته های هنری خصوصا موسیقی و خوشنویسی و بررسی تاثیرات آنها بر روی هم است که با محوریت سهیل محمودی و حضور هنرمندان برجسته رشته های مختلف و پژوهشگران و اهالی فرهنگ و هنر دوشنبه هر هفته از ساعت 18 در محل این انجمن برگزار می‌شود. از هنرمندان برجسته شرکت کننده در جلسات شعر وموسیقی تهران می توان به هنرمندان و استادان زنده یاد بهرام سارنگ، زنده یاد حسین یوسف زمانی، نادر گلچین، عباس خوشدل، علی رضا پور امید، علی اکبرپور، امیر مداح، مسعود حبیبی، علی رضا براتیان و ... اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها