یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
نمایش 160 اثر برتر در حوزه طراحی کتاب در فرهنگستان هنر

در نمایشگاه تخصصی کتاب‌های هنر که در طول هفته کتاب در فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد، 160 اثر راه یافته به مرحله دوم نخستین سالانه هنر طراحی کتاب ایران، نمایش داده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از میان نزدیک به 1000 اثر که برای شرکت در نخستین سالانه هنر طراحی کتاب ایران ارسال شده بود، 160 اثر به مرحله دوم این سالانه راه یافتند؛ این 160 اثر را می‌توان بهترین آثاری دانست که در طول سه سال اخیر در حوزه طراحی کتاب، تهیه و منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایبنا، افشین داورپناه، مدیر اجرایی این سالانه و معاون فرهنگی خانه کتاب در این باره گفت: در نخستین سالانه هنر طراحی کتاب ایران، آثاری می‌توانستند حضور یابند که در سه سال اخیر، تولید و منتشر شده‌باشند (سال‌های 1392-1393-1394)؛ از میان این آثار، 160 اثری که وارد مرحله دوم داوری شدند، در نمایشگاه کتاب‌های تخصصی هنر، که در طول هفته کتاب در محل فرهنگستان هنر در حال برگزاری است، به نمایش عمومی در خواهد آمد.



به گفته مدیر اجرایی نخستین سالانه هنر طراحی کتاب ایران، این 160 اثر که با دقت فراوان و توسط یک هیئت داوری حرفه‌ای و شناخته شده، برگزیده شده است را به جرات می‌توان بهترین آثار سه سال اخیر در حوزه طراحی کتاب دانست ـ البته در میان آثاری که برای سالانه ارسال شده است. این آثار شامل برترین آثار در حوزه طراحی جلد، صفحه آرایی، طراحی کلی کتاب و طراحی فونت است.

افشین داورپناه بازدید از این آثار را به همه فعالان و دست اندرکاران عرصه طراحی کتاب پیشنهاد کرد و گفت: با دیدار از این 16 اثر، نمایی کلی از وضعیت طراحی کتاب در ایران به دست خواهد آمد. کسانی که از این غرفه ویژه در نمایشگاه تخصصی کتاب‌های هنر دیدن می‌کنند، شاهد نو آوری‌ها و سطح کیفی آثار خلق و منتشر شده در این حوزه خواهند بود؛ از آن ایده خواهند گرفت و یقیننا در کارهای خود از این مشاهده و دیدار بهره خواهند برد.

نخستین سالانه هنر طراحی کتاب ایران، با همت خانه کتاب ایران و با هدف کمک به ارتقای وضعیت طراحی کتاب در ایران، برگزار شده است؛ برگزیدگان این سالانه در پایان هفته کتاب (30 آبان ماه) در مراسم اختتامیه سالانه که در فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد، تجلیل خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها