چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
صالحی امیری: نیازمند تحولی بزرگ در حوزه رسانه‌ای کتاب هستیم

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت که با توجه به اندک بودن رسانه‌های تخصصی کتاب، نیازمند تحولی بزرگ در حوزه رسانه کتاب هستیم.

سیدرضا صالحی امیری، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با حضور در غرفه موسسه خانه کتاب در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: خانه کتاب مجموعه‌ای بسیار ارزشمند است و فعالیت‌های فاخری انجام می‌دهد. یکی از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های خانه کتاب، خبرگزاری کتاب ایران است و  جا دارد به دلیل فعالیت همین خبرگزاری از جناب دکتر عباس صالحی و مجید غلامی جلیسه صمیمانه تشکر کنم.

وی افزود: من از نزدیک در جریان فعالیت‌های خبرگزاری کتاب ایران هستم. حضور چشمگیر نویسندگان و مترجمان به طور کل اهالی قلم در این خبرگزاری مشهود است، اما فراموش نکنیم که تنها فعالیت خبرگزاری کتاب کافی نیست.

صالحی امیری ادامه داد: با توجه به این‌که رسانه‌های اختصاصی فعال در حوزه کتاب تعدادشان بسیار اندک است، نیازمند تحولی بزرگ در حوزه رسانه کتاب هستیم که با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفته امیدوارم در آینده‌ای نزدیک شاهد این تحول باشیم.

رییس کتابخانه ملی همچنین درباره جدیدترین کتاب در دست تالیف خود گفت: در این سال‌ها بیشترین حجم مطالعاتی من در حوزه صنعت – فرهنگ بوده است. هم‌اکنون نیز مشغول تالیف کتابی با موضوع جهانی شدن و پیامدهای فرهنگی آن بر صنعت – فرهنگ ایران هستم.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها