چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
مختاباد: وضعیت اخبار کتاب در رسانه‌های ایران قابل دفاع نیست/ لزوم ایجاد تشکل‌های دوستدار کتاب

عبدالحسین مختاباد، عضو شورای شهر تهران گفت که کیفیت و کمیت انتشار اخبار کتاب در رسانه‌های کشور قابل دفاع نیست و باید از امکانات و رسانه‌های جدید در این زمینه نیز استفاده کرد.

عبدالحسین مختاباد، موسیقیدان، عضو شورای شهر تهران و رییس دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، با حضور در غرفه موسسه خانه کتاب در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: وضعیت نشر اخبار کتاب در رسانه‌های ایران بسیار ضعیف است و اصلا قابل دفاع نیست.

وی افزود: باید از رسانه‌های جدید برای نشر اخبار کتاب‌های جدید استفاده کرد. امروزه دیگر دوره رسانه‌های کاغذی در حال به سر آمدن است و ما ناچار هستیم از شبکه‌های مجازی و رسانه‌هایی چون وایبر، تلگرام، اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با ارائه پیشنهادی به خانه کتاب برای تبلیغ هرچه بیشتر و بهتر کتاب‌های تازه منتشر شده، گفت: یکی از اتفاق‌هایی که باید در جامعه رخ بدهد، شکل‌گیری تشکل‌های دوستدار کتاب است. سازمان‌هایی مانند خانه کتاب می‌توانند به عنوان مثال جمعیت مخاطبان کتاب‌های پزشکی را تشکیل دهد و به محض انتشار کتابی در این زمینه خبر آن را از طریق شبکه‌های موبایلی برای این مخاطبان ارسال کند.

مختاباد همچنین درباره کتاب‌های در دست تالیف یا انتشار خود گفت: کتاب «تفکر پست‌مدرن، موسیقی پست مدرن» را ترجمه کرده‌ام که به زودی از سوی مرکز پژوهش‌های سازمان صدا و سیما منتشر می‌شود. همچنین هم‌اکنون نیز مشغول تالیف کتاب «تاریخ صد ساله موسیقی معاصر ایران» هستم.

رییس دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در پایان گفت: آخرین کتابی که مطالعه کردم «جامعه باز و دشمنانش» اثر فیلسوف مشهور آلمانی کارل ریموند پوپر بود که مطالعه آن را به همه دوست‌داران دانش و مخاطبان خبرگزاری کتاب ایران، توصیه می‌کنم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها