پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
213 کتاب ادبی در هفته دوم آبان ماه منتشر شد

از ششم تا دوازدهم آبان ماه امسال 213 عنوان کتاب ادبی منتشر شد که از این میان 143 کتاب چاپ اولی بودند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) از ششم تا دوازدهم آبان ماه امسال 213 عنوان کتاب ادبی منتشر شد. از این میان 143 عنوان کتاب، چاپ اولی و 70 عنوان کتاب تجدید چاپ بود. 159 کتاب تألیفی و 54 کتاب هم ترجمه از متون خارجی محسوب می‌شود. 174 کتاب در تهران به چاپ رسید و 39 عنوان سهم ناشران شهرستان بود.
 
از میان 213 عنوان کتاب منتشر شده در هفته دوم آبان ماه 60 کتاب در حوزه کودک و نوجوان به چاپ رسید و 8 عنوان کتاب کمک درسی راهی بازار کتاب شد. کتاب «ویرایش زبانی برای زبان نوشتاری فارسی امروز» نوشته غلامرضا ارژنگ از سوی نشر قطره در نوبت سوم چاپ قرار گرفت و «ادب و نگارش» حسن احمدی گیوی در همین انتشارات برای هفدهمین بار زیر چاپ رفت.
 
«مکتب‌های ادبی» رضا سیدحسینی در انتشارات نگاه چاپ نوزدهمی شد و نمایشنامه «گاه دلتنگی» نوشته دیوید مامت با ترجمه مشترک محمد چرمشیر و شهرام زرگر در نشر نیلا راهی ویترین کتاب‌فروشی‌ها شد. «انواع مرغابی و سه نمایشنامه دیگر» همین نویسنده در نشر چشمه بر پیشخان کتاب‌فروشی‌ها نشست و «داستان‌های 55 کلمه‌ای» استیو ماس ترجمه گیتا گرگانی در نشر قطره برای هجدهمین بار تجدید چاپ شد.
 
«سپید دندان» جک لندن در نشر آفرینگان با جلد گالینگور به بازار آمد و «پیشگویی آسمانی» اثر جیمز ردفیلد با برگردان هرمز عبداللهی زیر چاپ رفت. «دختری که می‌شناختم» سلینجر تجدید چاپ شد و «جشن تولد و تک‌گویی» و «اتاق و بالابر غذا» نوشته هرولد پینتر به چاپ سوم رسیدند.
 
ترجمه محسن سلیمانی از کتاب «تصویر دوریان گری» اسکار وایلد از سوی نشر افق چاپ دومی شد و «اولیور تویست» این نویسنده در نشر آفرینگان راهی بازار کتاب شد. «تا زمانی که...» هاینریش بل با ترجمه کامران جمالی در نشر نیلوفر به بازار کتاب رسید و «کالیگولا» آلبر کامو در نشر قطره در نوبت هفتم چاپ قرار گرفت. «چیزها» (داستانی از 1960) ژرژ پرک با ترجمه احمد سمیعی گیلانی در انتشارات علمی فرهنگی به چاپ دوم رسید.
 
«قاتل غمگین» فردریک دار و «مگره در اتاق اجاره‌ای» ژرژ سیمنون با برگردان عباس آگاهی به چاپ رسید. «مدرک» آگوتا کریستف ترجمه اصغر نوری در انتشارات مروارید چاپ چهارمی شد. «مردی با کبوتر» رومن گاری با برگردان لیلی گلستان در نشر ثالث برای پنجمین بار راهی بازار شد.
 
نمایشنامه «آن زندگی که من به تو دادم» نوشته لوئیجی پیراندلو ترجمه اصغر نوری در انتشارات نیلا تجدید چاپ شد. «صد سال تنهایی» گابریل گارسیا مارکز با ترجمه جدید به بازار آمد. «بلقیس و عاشقانه‌های دیگر» نزار قبانی با ترجمه موسی بیدج در نشر ثالث چاپ ششمی شد.
 
«ندای عاشورا»، «ظهور عاشورا» و «صد نوحه عاشورا» از سوی انتشارات پیری به بازار آمد. «کژتابی‌های ذهن و زبان طنزی تازه» بهاءالدین خرمشاهی به چاپ سوم رسید. «زبان و ادبیات فارسی» غلامرضا ارژنگ به چاپ چهلم رسید و «فارسی عمومی نو» مهدی محبتی در نوبت ششم چاپ قرار گرفت. «مروری بر تاریخ‌نگاری ادبیات معاصر» نوشته حسن عابدینی توسط انتشارات فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی چاپ شد.
 
«شکوه عشق»(تاریخ و شعر عاشورا) امیراسماعیل آذر به چاپ دوم رسید. «مالک مالک سخن»( شرح قصاید خاقانی) عباس ماهیار تجدید چاپ شد. کتابی با عنوان «طنز در کلیات سعدی» به بازار آمد و مثنوی معنوی تجدید چاپ شد. «گزیده غزلیات مولوی» برای چندمین بار منتشر شد. دیوان پروین اعتصامی منتشر شد.
 
میان شعر شاعران جوان «کسره» علیرضا روشن از سوی نشر نیماژ و متن دوزبانه «تو شدن» این شاعر در همین نشر به چاپ سوم رسیدند. «بهانه» پروانه نجاتی در انتشارات شهرستان ادب در دست ادب دوستان قرار گفت و «دلقک و شاعر دربار» اسماعیل امینی در همین انتشارات به دست شعر دوستان رسید. «شعر نو از آغاز تا امروز» محمد حقوقی در نشر ثالث چاپ سومی شد و «قصه‌های آسانسوچی» پوریا عالمی در نشر مروارید برای سومین بار در دست علاقه‌مندان به ادبیات قرار گرفت.
 
مجموعه داستان «سفر معمولاً صبح اتفاق می‌افتد» علی‌الله سلیمی از سوی انتشارات شهرستان ادب به بازار آمد و «جای خالی سلوچ» محمود دولت‌آبادی در نشر چشمه به چاپ نوزدهم رسید. «سه کتاب» و «عادت می‌کنیم» زویا پیرزاد در نشر مرکز به ترتیب به چاپ سی و سوم و سی و ششم رسیدند. مجموعه داستان «لحظه‌های قالیچه» غزل تاجبخش در انتشارات آوای کلار به بازار آمد و «کلبه‌ای در مزرعه برفی» رسول یونان برای دومین بار به دست مخاطبان ادبیات رسید.
 
«چهار چهارشنبه و یک کلاه‌گیس» بهاره رهنما در نشر چشمه به بازار رسید و چاپ شانزدهم «نامیرا» صادق کرمیار از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شد. «سال سگ» جواد افهمی به بازار آمد و «چرند و پرند» دهخدا از سوی انتشارات آکو به بازار رسید.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها