جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۸:۰۰
بني اعتماد: "خون بازي" از ادبيات هم تاثير پذيرفته است

برنده سيمرغ بلورين بهترين فيلمنامه جشنواره فيلم فجر گفت: مطالعه و تحقيق روي فيلمنامه "خون بازي "از دلايل موفقيت اين فيلمنامه بوده است.

بني اعتماد در گفت وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) افزود :"در نگارش اين فيلمنامه علاوه بر مستندات تصويري و نوشتاري ،از زمينه ادبياتي هم استفاده كردم و در نهايت حاصل چندين ماه تحقيق و مطالعه هر چهار نويسنده فيلمنامه اي شد كه فيلم خون بازي بر اساس آن استفاده شد."

اين كارگردان سينما با بيان اين مطلب كه "دوران تحقيق بر روي فيلم نامه خون بازي بسيار سخت بوده است" گفت:"مطالعه روي مستندات موضوع اعتياد كمك بزرگي براي رسيدن به تصوير واقعيات در اين فيلم بود."

"نغمه ثميني" ،استاد دانشگاه و ديگر نويسنده "خون بازي " نيز گفت :ساختار فيلمنامه به گونه اي بود كه در آغاز كار و براي شروع، از ادبيات نمايشي آمريكا و به خصوص اثر "سير روز در شب" اثر"يوجين اونيل" بهره فراوان برديم.

"ثميني" در توضيح بيشتر اين نكته گفت :"من واقعا نمي توانم منكر تاثير ادبيات در نگارش اين فيلمنامه شوم.هر چند مستند بودن كار زياد اجازه نمي داد كه از ادبيات نمايشي بهره مستقيم ببريم."

وي يادآور شد:" با توجه به بررسي و تحقيقي كه خانم بني اعتماد داشتند،مي توانستند به تنهايي فيلمنامه را بنويسند، اما اين هوشمندي ايشان بود كه از عنصر هاي ادبي هم در نگارش اين فيلمنامه استفاده كردند تا فيلمنامه ساختار ادبي محكمي هم داشته باشد." 

 "فريد مصطفوي" يكي ديگر از نويسندگان "خون بازي " نيز در گفت و گو با "ايبنا" تصريح كرد:"تلاش هر چهار نويسنده در تمام مراحل  باعث درك مضاعف تصويري و ادبي "خون بازي" شد و در نهايت نتايج اين بررسي ها و مطالعات در فيلمنامه نهايي  كه توسط كارگردان نوشته شد ،مشخص شد."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها